Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Girproblemer med Plymouth Grand voyager 3.0SE 89Mo


Anbefalte innlegg

Heisann har kjempeproblemer med en Plymouth Grand Voyager 3.0 SE 1989 Modell. Bilen har 3 trinns automatkasse. Problemet er at når jeg kjører bilen så kan den ha det med det å hoppe over i 3 gir ifra 4 gir, og da er det ikke mulig å få den til å gire opp ï 4 igjen. (Dette skjer altfor ofte!) Eneste måten å få den til å gjøre det på er å kutte strømmen ett øyeblikk på tenninga, da girer den opp igjen. Dette skjer spesielt hvis jeg kjører i 80-90 km/t og slakker ned til rundt 60 Km/t. Det skjer ikke hver gang, men veldig veldig ofte, man merker det godt inne i bilen når problemet intreffer, bilen får ett rykk i det den girer ned i 3 gir, og da er det som sagt ikke mulig å få den i 4 igjen ved annen måte enn å bryte strømmen på tenninga. (Viss den ikke får dette ”Rykket” når den girer ned, så girer den som vanlig opp igjen, dette skjer dessverre ikke så ofte!) Noen som vet hva dette kan være. Følerne utenfor gearboxen har jeg prøvd å bytte om, men dette hjalp ikke. TAKKER KJEMPEMASSE FOR EVENTUELLE TIPS, LØSNINGER PÅ DETTE PROBLEMET! MVH Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ikke har sjekka det helt vanlige så vil jeg anbefale å sjekke oljenivået i kassa, det har mye å si på amerikanske girkasser. Mener å ha hørt noe lignende før, men kommer ikke på hva som var galt, skal høre med de som hadde bilen hvis jeg har mulighet til det

Lenke til kommentar
hvis du ikke har sjekka det helt vanlige så vil jeg anbefale å sjekke oljenivået i kassa, det har mye å si på amerikanske girkasser. Mener å ha hørt noe lignende før, men kommer ikke på hva som var galt, skal høre med de som hadde bilen hvis jeg har mulighet til det

Heisann oljenivået er helt fint. Takker for tipset og takker så mye for at du vil sjekke med de som hadde hatt samme problemet

Lenke til kommentar

Har hørt litt rundt, og er ikke sikker på at det tilfellet jeg visste om var det samme problemet som du har. Det kan dog virke som om det er en elektronisk feil. Og slikt lønner seg nok ikke reparere (tror jeg)

Lenke til kommentar

Riktig som Ezekiel sier.

Haynes fraråder den vanlige mann i gata fra å mekke på girkasser, både automate og manuelle.

Ikke uten grunn, da det er endel hårfine parametre å ta hensyn til og behov for spesialverktøy.

 

Men trådstarters problem ligger helst i linker eller elektronikk til kassen, noe som bør være mulig å reparere selv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er synd å si det men om en stund får du større problemer en så. du må overhale automaten å det koster 26000.- pluss moms. Automatene i de bilene er et sorgens kapittel. Jeg kan overhale den for 16000.- men da får du skru den ut selv, og inn igjen. for hele jobben 20000.-

Lenke til kommentar

Hei du.

Har jobbet en del med disse bilene, og kan bare bekrefte det som er skrevet litt lenger opp her, at girkassene er sorgens kapittel. Det som skjer, er at den går i et slags "nødprogram", og da vil den låse seg i 2. gir, ikke 3. som er skrevet i innlegget. Det kan nok føles at den går fra overdrive til 3. gir, men i realiteten er det ikke det som skjer. Det er desverre lite for den "vanlige" mann å gjøre med dette problemet, så jeg ville undersøkt pris på byttekasse hvis jeg var deg. Minns å huske at de var en del rimeligere en pristilbudet du fikk på overhaling, men ta det med ei klype salt, er noen år siden jeg hadde med det å gjøre. Du kan eventuelt også sjekke priser i sverige/danmark både på overhaling og byttekasse, det hender det er en del kroner å spare på det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...