joenohr Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg vet jeg har vært borti en tutorital om akkurat dette, men klarer ikke å finne noen nå.. er det noen som kan hjelpe meg med en link til dette? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hva er det du vil gjøre? Skal en side kun vises 10 ganger totalt? I så fall trenger du bare å lage en fil som du gir en verdi høyere for hver besøkende - og når den er på 10 så bruker du f.eks. header("Location: EnAnnenSide.php"); eller viser en annen tekst. Lenke til kommentar
joenohr Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hva er det du vil gjøre? Skal en side kun vises 10 ganger totalt?I så fall trenger du bare å lage en fil som du gir en verdi høyere for hver besøkende - og når den er på 10 så bruker du f.eks. header("Location: EnAnnenSide.php"); eller viser en annen tekst. Tenkte mer at hvis jeg har 100 treff i databasen så skal jeg begrense utlistingen til 10 i slengen .. med dertil >> neste og << tilbake knapp Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Det er litt avhengig av hvilket databasesystem du kjører - de fleste sql servere kan begrense søket med LIMIT - f.eks. Limit 10. Hvilken database du kjører, siden det finnes en del løsninger kan det være litt kortkastet å komme med en løsning dersom du bruker et annet system. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 PRØV DENNE du, den brukte jeg.... ellers er et tips å lære seg bruken av LIMIT Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 kort innspill: lagde et forum en gang med frem og tilbake-knapp og tallhenvisning til sider. det var utfordrende, men jeg lærte kjempemasse av det, så mitt tips er å bruke hodet på den, for det er egentlig ikke noe problem hvis man bare sorterer variabler rett. tror det er noe av det morsomste jeg har gjort i php hvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå