Gå til innhold

Intel m-ATX maskin

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe følgende oppsett, da jeg har innsett at å vente på et mATX S939 system til en overkommelig pris vil ta både år og dag.

Aopen Mainboard S-478 i865G mATX VGA Audio GbLAN SATA 800MHz [kr 795.-]

Aopen Case Micro ATX Tower 250W Black Audio / USB 2.0, H450B [kr 415.-]

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Ultra CL2 5ns Cu h.s. 2,6-2,9V [kr 799.-]

Intel CPU Pentium 4 mPGA-478 2.8GHz 800MHz 512kB Boxed [kr 1,355.-]

Seagate Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM SATA 3.5" 8MB Barracuda [kr 710.-]

MVA: 977.76.-

Totalt NOK 5,051.76.-

Jeg har et Radeon 9600 Pro kort fra før, og lydkort er det tydeligvis integret i hovedkortet - er det forresten noen som vet om det er noe tess?

Jeg skulle egentlig helst hatt en AMD maskin, men et tilsvarende oppsett basert på AMD til samme pris var ikke lett å lage. Hvis noen skulle ha tid til å forsøke, så takker jeg ja til forslag.

Hvordan vil strømforsyninga i det kabinettet klare seg? 250W er jo ikke mye, men hvis det er samme merke som i storebroen H600B (Fortron/Source) skulle den jo være god for litt mer enn det som står spesifisert, eller hva?

Jeg har hørt at det er ulike varianter av GbLAN-nettverk integrert på slike hovedkort; en rask type og en litt tregere. Noe jeg må passe på angående det ved valg av hk?

Alle svar mottas med takk.

mvh Frode

Endret av Edorph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har tenkt å kjøpe følgende oppsett, da jeg har innsett at å vente på et mATX S939 system til en overkommelig pris vil ta både år og dag.

Aopen Mainboard S-478 i865G mATX VGA Audio GbLAN SATA 800MHz [kr 795.-]

Aopen Case Micro ATX Tower 250W Black Audio / USB 2.0, H450B [kr 415.-]

Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Ultra CL2 5ns Cu h.s. 2,6-2,9V [kr 799.-]

Intel CPU Pentium 4 mPGA-478 2.8GHz 800MHz 512kB Boxed [kr 1,355.-]

Seagate Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM SATA 3.5" 8MB Barracuda [kr 710.-]

MVA: 977.76.-

Totalt NOK 5,051.76.-

Jeg har et Radeon 9600 Pro kort fra før, og lydkort er det tydeligvis integret i hovedkortet - er det forresten noen som vet om det er noe tess?

Jeg skulle egentlig helst hatt en AMD maskin, men et tilsvarende oppsett basert på AMD til samme pris var ikke lett å lage. Hvis noen skulle ha tid til å forsøke, så takker jeg ja til forslag.

Hvordan vil strømforsyninga i det kabinettet klare seg? 250W er jo ikke mye, men hvis det er samme merke som i storebroen H600B (Fortron/Source) skulle den jo være god for litt mer enn det som står spesifisert, eller hva?

Jeg har hørt at det er ulike varianter av GbLAN-nettverk integrert på slike hovedkort; en rask type og en litt tregere. Noe jeg må passe på angående det ved valg av hk?

Alle svar mottas med takk.

mvh Frode

om du har mulighet større psu enn 250w, minst 300w.

Lenke til kommentar

Jeg finner faktisk ingen m-ATX strømforsyninger som er kraftigere enn 250W.

Forøvrig kan jeg jo nevne at jeg ikke skal ha allverdens enheter i maskinen, i tillegg til de tidligere nevnte blir det bare Radeon 9600 kortet og en DVD-brenner.

Lenke til kommentar

Ser bra ut den. Lydkortet er vel standard intel (Samme på hele 865 serien) og det er bra nok? Skal du koble det til noe super stereoanlegg holder det kanskje ikke, men kan ikke si at jeg har reagert negativt på den integrerte kretsen på mitt (i865PE)

Lenke til kommentar

Kveldståken lå som et teppe over det sønderknuste blodbadet av en slagmark. Igjen sto bare sir Frode - den siste ridder av det trekantede pc-bord, med sin blålysende schimitar, smidd i de fjerne Nordskogene - og det gigantiske monsteret kalt Ventesyndromet - skadeskutt og forslått, men fremdeles frådende og klart til å svinge sin eldgamle 1.1GHz Athlon månestjerne. En hauk skrek i det fjerne, en ulv ulte fra de fjerne steppene.

Sir Frodes blikk møtte monsterets, og et hatefullt, men respektfullt, blikk ble utvekslet. Monsteret snerret. Sir Frode nikket. Sekunder senere var de over hverandre; tilsynelatende i et ukontrollert basketak, i virkeligheten en dans av eleganse, ferdigheter og dødsforakt. Det blå sverdet hvinte der det fór gjennom luften, den beige månestjernen smalt, da den gang på gang ble smadret i bakken, bare millimeter unna ridderens lynraske dansetrinn. Det brøltes og brakte. Gigantens slag ble møtt av sverdegg og gnister, ridderens lysende sverd traff brynje og skjold. Som elskere danset de, men de elskendes lidenskap var istedet lidenskap for kampkunst og hat. Det ristet og skaket, blod fosset og ringbrynjer klirret.

Med ett var det over. Et øyeblikk ble monsteret stående og svaie, som om det nektet å innse hva som var i ferd med å skje. I det neste falt det bakover og deiset i bakken så jorden skalv og trærne ristet. Sir Frode rykket sverdet til seg og etterlot et gapende, blødende hull i monsterets bryst. Han tørket klingen i det duggvåte gresset, og satte seg på de rykende restene av en utbrent rambukk. Langsomt tok han av sin brynje for å se til sårene kampene hadde påført ham, uvitende om den luskende fare som nærmet seg. Ikke den minste lyd brøt stillheten som dekket slagmarken, men en bevegelse ble oppfattet i øyets ytterste periferi. I et enste byks var sir Frode på bena, men selv hans lynraske reflekser kunne ikke ha forsvart ham mot månestjernen som kom susene mot ham,

svinget av Ventesyndromets siste krampetrekninger. Men da, som om skjebnen mistet all sin makt, kom en pil farende gjennom den tunge luften. Lynraskt fór den, med et haukøyes presisjon og en hurtighet selv ikke Tiden kunne overgå. I et lysglimt nådde den sitt mål, og månestjernen ble slynget vekk av dens kraft. Sir Frode gispet. Kun et hårstrås bredde hadde slagvåpenets knusende egger vært fra hans strupe. Han skuet utover marken. Ingenting.

Med ett runget en kraftig stemme fra skogholtet et steinkast unna. Sir Frode førte sitt blodslørede blikk ditover. Mellom trærnes lange skygger skimtet han tre kappekledde skikkelser. HW.no-alver. De var lett gjenkjennelige der de sto, med den magiske auraen lysende over hodene deres. Ærefrykt fylte sir Frode. Han plukket opp sverd og brynje og beveget seg mot holtet, men da han så opp var alvene borte; like raskt som de var kommet. Med et lavmælt, men tydelig signal kallet han på sin ganger. Sekunder senere var den gyllenbrune hesten ved hans side, og han steg opp og satte den i gallopp mot sitt hjem. Ventesyndromet var bekjempet, og ingen skulle noensinne igjen lide under dens grufulle tortur. Vel, i det minste for en stakkars stund.

:p Ja, jeg har lite å gjøre akkurat nå. Takk for hjelpen i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...