Gå til innhold

Hvordan fjerne denne skyggen?

Anbefalte innlegg

Se på dette klippet.

På venstre side, på murveggen er det noen tydelige skygger som beveger seg. Disse ødelegger hele shot-en. Dette var det eneste opptaket som kunne brukes, men dersom disse skyggene ikke kan fjernes, er det ubrukelig.

Er det noen som vet hvordan disse skyggene kan fjernes? Jeg har prøvd selv i photoshop (frame for frame, ca. 100 frames), uten suksess. Er det noe jeg kan prøve i Premiere?

Kanskje det er noen her på forumet som er villige til å prøve å fjerne disse skyggene? I såfall kan jeg sende en høykvalitetsfil av klippet.

Takk for all eventuell hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må bare lage deg en komp av bilder fra området kamera dekker og skyggene treffer (slik som vist i vedlagt bildefil) og tracke denne over klippet nøyaktig etter bevegelsene, en jobb som helst bør gjøres i After Effects for hånd ved hjelp av keyframes. Hvis du gjør det nøyaktig skal du få et lignende resultat som jeg legger ved her bare bedre, gjorde dette fort som svint...

[NOTE: Skal du ha damen over den animerte stillbildebakgrunnen må du til med å tegne animerte masker, stress...]

matte.jpg

>Test klipp<

Endret av Don hanasand
Lenke til kommentar

Don Hanasand, det så veldig bra ut! Jeg skal ikke ha henne over stillbildebakgrunnen, da vinkelen skifter før dette. Kunne du tenke deg å fjerne disse skyggene dersom jeg gir deg en videofil med høyere kvalitet?

Jeg ser at det rister litt i bildet og slikt, men det er kanskje bare pga. at du brukte kort tid som du sa...

Men si fra dersom du er villig til å fjerne skyggen fra et høykvalitetsopptak. En plass står klar til deg på rulleteksten! ;)

Endret av mrbard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...