Gå til innhold

er dette casemodding?

Anbefalte innlegg

det virker som om alle under 16-17 ikke skjønner at det faktisk er en casemodd å lage hull til vifter og innstallere vannkjøling+vapo i et kabinett som overhode ikke er beregnet for det.

case modification.. men nei, din casemodd er ikke noe sælig egentlig.. ikke så veldig orginalt i grunnen.. :p

Nå er det sånn at jeg er 15 og jeg BYGGER kabinett! Så ikke vær så ovenpå.

jeg er også 15, og jeg driver faktsik og bygger 2 (les: 2 på en gang) i tre, så ikke se ned på dem som er under 16-17 år :p ontopic : uansett hvor mye dere maser om at det ikke er noen casemodd, så er det det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan bare forholde meg til de jeg kjenner\vet om jeg.

anntagelig vis (forhåpentlig vis) ligger nivået her litt høyere, men når jeg ser på bla. han jonas(masset tall bak) sin worklogg, så ser jeg at det er representativt for resten av aldersgruppen. desverre.

og en ting til.. hva med å diske opp noen bilder av de projektene deres?

se hvor langt de faktisk har kommer? klok av skade: de fleste fjortisser har masse de skal lage seg, som de basunerer ut med, men når det kommer til faktisk å gjøre det, så blir det værre.

vet det blir feil av meg å dra alle under en kam her, men det er oppfattningen jeg har fått\dere gitt meg.

Lenke til kommentar
lurte på om det kalles casemod nårr jeg

har fjerna plastgrillene og bytta ut med Plexiglass, satt grønn neon bak og belyst kabinettet med UV +viftekontroll og LED belsyst sidevifte?

er dette casemodding?

Et klistremerke på kassa er nok. :yes:

Lenke til kommentar
klok av skade: de fleste fjortisser har masse de skal lage seg, som de basunerer ut med, men når det kommer til faktisk å gjøre det, så blir det værre.

da er det som regel far som må hjelpe til og redde prosjektet... hvis de ikke bare kaster alt i søppla :D

Lenke til kommentar
vel.. alle som har puttet i en katode har sansynligvis vindu, og vindu går vel under casemod ? , med mindre du har et "ferdigmoddet" kabinett som thermaltake og Raidmax.

Jeg har katode, men ikke vindu. Likevel vil jeg si at jeg har moddet kabinettet mitt.

Jeg synes vel denne diskusjonen er ganske tafatt, men jeg vil vel regne enhver modifikasjon i den hensikt å gjøre kabinettet mere personlig som en mod.

Lenke til kommentar

For menneskehetens skyld spikker jeg fliser, ja.

Debatten her kan jo ligne litt på noe av kunstdebatten; hva er kunst og hva er ikke kunst. Trekker man inn enkelteksempler og gir sin subjektive mening, vil man finne mange grensetilfeller som det kan krangles om (slik som i denne debatten). Derfor sa jeg at "..jeg vil vel regne enhver modifikasjon i den hensikt å gjøre kabinettet mere personlig som en mod".

Det er vi, Dremel-nerdene, som har skapt begrepet Case-modding, og det er vi som fyller det med mening og definerer det. :w00t:

(Kanskje jeg skulle skrive en bok om dette.. Nattevaktene gjør rare ting med folk :omg: )

Lenke til kommentar
Seriøst.. kall det heller styling. Å stappe led-vifter og kalde katoder og kappe til viftehull er definitivt ikke casemodding. Greit nok at kabinettet ikke lengre ser ut som det gjorde da det kom fra fabrikken, men kall ikke en spade for en karbonade. Så og si alt jeg ser nå til dags, er fjortiser som har laget en worklog til installasjonen av den enslige katoden sin eller noe tilsvarende patetisk.

Sjekk ut www.mini-itx.com .. der er det et vell av gjennomtenkte, bra utførte casemods som det virkelig står respekt av. Et par gode eksempler er NESPC, Toaster PC og AmmoLAN.

Vil ikke si det står så mye respekt av spesielt NESPC. Loddet litt, skjært bort alt som stod i veien i kassa, og kjørt inn noen spacere til hovedkortet, for så og skru det fast?..

Lenke til kommentar

å si at ingen under 16-17 år vet hva casemodding er eller noe sånt er en gal påtale.

jeg (som er 15) vil si at jeg vet hva casemodding er da jeg har satt i vindu, lakket og satt i fanduct i kabinettet mitt.. som dere sier så er det ikke største modden eller noe sånt men det er en begynnelse syns jeg..

som en i klassen min har kjøpt 8katoder og heve det inni et thermaltake kabinett, det er ikke en modd.. det er bare veldig provoserende når han skryter over at kabinettet hans er så stilig og moddet...selv mormor kunne gjort noe sånt..

(skal bygge et kabinett no snart i lego som jeg skal ha to pcer i!:D

med vindu og kk og stasj... noe som det er nevnt er casebuild...

ta bil som eksempel... setter man neon lys under så er ikke bilen stylet!

setter man på frontleppe, andre lykter, spoiler andre speil ol.. da er det styling... feks. tar man og kutter med dremelen i panseret og setter i vindu eller noe sånt da vil jeg si det er bilmodding...

noen som er med på den?

Lenke til kommentar

du gir den et nytt utseende med katoden, pci kortet gjør ikke det samme.

og psilocybe, å stappe inn leds og _KAPPE TIL_ viftehull vil vel gå under de flestes modde kategori.. da har du som sagt brukt et verktøy å faktisk fysisk ENDRET formen/utseende på kabinettet.

og får jeg spørre hvor gammel du er Acid burn ?

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

nå er det ingen som har på stått at det er modding BARE å sette inn en katode heller.. tror jeg..

men hvis man limer det på utsiden, så er det vel kanskje en form for modding..

karamba har jo gjort mer enn å bare sette inn kald katode i eksempelet sitt.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...