Oseantic Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei! Har tenkt å kjøpe waterchill cpu kit settet på komplett for 2000kr, har et asus p4c800-e deluxe og der er det vifte fri løsning på chipsettet.Trenger jeg da vann til chipsettet vis jeg skal klokke? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 hadde sikkert ikke gjort noe om du kjøpte vann til chipsettet..... Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) hvorfor ikke til chipset, gpu og cpu i samme slengen for 2543,- + frakt? Asetek Waterchill ja det blir vel bedre mulighet for klokking om du tar med vannkjøling til chipsetet... Endret 15. mars 2004 av mistabeen Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 eller bare slenge til en ekstra chipset blokk Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 pc^2004: det er vel like så greit å kjøpe pakken til asetek med cpu,vga og chipset? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 skjermkorte bråker nesten ingenting så trenger ikke vann til det. Har ikke nok penger til å kjøpe med vann til chipsett så hopper over det, vis det ikke er veldig nødvending vis jeg skal klokke min 2.6c ganske mye da?! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Om du skal klokke mye er det alltid greit å ha litt ekstra kjøling på chipset i tillegg. Selv litt bedre kjøling på skjermkort kan hjelpe med å holde temperaturen i kabinettet nede. Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Har sett litt på waterchill radiatorene på komplett og så at det var noen sett med dual radiator og andre med en vifte. Er det mye varme foskjell fra en dual og en enkel (radiator)? Lenke til kommentar
jankr Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 Har sett litt på waterchill radiatorene på komplett og så at det var noen sett med dual radiator og andre med en vifte. Er det mye varme foskjell fra en dual og en enkel (radiator)? Større radiator = større varmetap = lavere temperatur. Dobbel radiator = dobbelt så mye varme vekk (ikke halvparten av temperaturen) Se ellers testen av Waterchill her. I den testen er det brukt 120*120mm radiator. Jeg tipper at med en dobbelt så stor radiator (240*120mm) som Aestek nå kommer med vil Waterchill være helt på høyde med de beste. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 sett heller bare en liten stille-vifte på chipsettet da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå