Stigma Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg vurderer sterkt å lage en mini-videoLCD mod som del av Project freeflow, men jeg trenger litt erfaringer fra folk som har drevet en del med dual-monitor setups før. Ideen er at jeg skal kunne ha mulighetene for å kunne kjøre stats, winamp, temperaturer osv. som på en grafisk LCD, men likevel ha mulighet for farger, og andre bruksområder som f.eks TV, winamp visualisations ect. Grafiske LCD kjører jo bare fra bakgrunnsprogrammer, mens en ekte video LCD kjører fra et videokort. Så da er spørsmålet, vil det være praktisk mulig å holde stats og slikt oppe men jeg er inne i et spill for eksempel? Dere som har erfaring med dette, kan dere holde windows desktop oppe på ene skjermen, og spille fullscreen på den andre (uten å kjøre spillet i windowed modus) ? Hvis dette går, så skal det vel gå bra, men hvis ikke, finnes det alternative måter? Jeg kommer sansynligvis til å bruke et eldre PCI GF2 kort med composite-out jeg har liggende til mini-LCD'en, for å ikke la det tære på det primære skjermkortet under tunge spill og slikt. Jeg har aldri prøvd å kjøre dual-monitors via 2 forskjellige skjermkort, men jeg mener det skal gå greit. Har jeg rett? Har satt øynene på denne: http://www.partsexpress.com/pe/showdetl.cf...tnumber=205-046 Den skal akkurat gå inn i bredden i fronten på en Chieftech (og vil ta 3 CD-slots, noe som forsovidt ikke er problem på et server-tower). Hvis andre har gode alternativ, så vil jeg gjerne høre. Det er ikke lett å finne disse modulene på nettet alltid. Skulle ønske jeg fant en med VGA (denne er composite) siden der gir klarere bilde, men jeg har ikke funnet slike. Ellers, gi meg meninger, ideer osv. Alt mottas med takk. -Stigma Lenke til kommentar
cc Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Mitt faste oppsett er 2 stk. 19" crt skjermer, koblet til mitt MSI G4Ti4400-VTD kort. (den ene er med dvi-adapter). Jeg kan fint spille spill på skjerm nr 1 i vanlig fullscreen, mens jeg har winamp eller en videosnutt eller liknende kjørende på skjerm nr 2. Vet ikke om det blir noe problem siden du skal bruke to kort, men det jeg dreit meg ut på, var å kjøpe et Radeon kort som kun hadde én ramdac-brikke. Altså kunne jeg ikke ha 2 vga-skjermer, den ene måtte være lcd (eller, skjerm med digitalt signal). Ramdac oversetter til analog slik vgakontakter trenger. Kompositt kjenner jeg ikke til, men du bør kanskje passe på dette. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 ok, takk, du gav meg allerede de viktigste svarene jeg trengte =) Om det ikke skulle gå med to kort, så kan jeg alltids bare passe på at hovedgrafikk-kortet har en composite-ut, så kan jeg kjøre begge på samme kort. Men hvis det er noen der ute som har kjøre dual på 2 kort, så si meg gjerne hvordan det fungerer =) -Stigma Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 lurer på om det er noen som vet hva prisen blir tilsammen med porto og toll på en sånn skjerm? har vurdert det selv så! SAK Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 *bump* Det er tydeligvis flere her som lurer på det samme som meg. -Stigma Lenke til kommentar
stenkarlsen Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 ingen som vet prisen?? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Har hoderegning gått helt i glemmeboken? LCD-skjerm: 119$ Frakt: 22$ = 986 NOK * 1.24 = 1222 NOK + tollavgift (67-150kr) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Akseptabel pris for en snadder mod Sitter allerede og planlegger hva jeg kan gjøre med denne -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 En siste bump... Er det noen som vet om det går greit å kjøre dual med ett skjermkort for hver skjerm? -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå