Gå til innhold

Skal kjøpe forsterker


Anbefalte innlegg

Det som egentlig teller er RMS (Root Mean Square).  Det er en måte å måle hvor mange watt en høytaler/forsterker yter, ikke over ett millisekund uten over 8 timer konstant effekt.

Hvor har du det fra?? RMS er meg bekjent en middelverdi, i dette tilfellet middelverdi av effekten høyttaleren tåler.

men JESUS...

 

så går du runt og sier att jeg ikke har noen IQ?

 

Jesus kan nok ikke hjelpe deg her!

 

Er du med her, eller har du røyka noe?? At man operer med en middelverdi forutsetter ikke at høyttaleren testes kontinuerlig i 8 timer, gjør det vel?

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo. fordi den yter ikke like godt under 8 timer som under 10minut.

 

vis du ikke veit hva RMS så slå det opp noe sted før du begynner å snakke tull. :mad:

 

 

btw, er det du på bilde? :S

Ok smartASS, forklar hva RMS innebærer da!!!

 

Og jada, bildet er av meg. Begynner du å gå tom for voksne argumenter nå, siden du klamrer deg til barnslige usakligheter!??

Lenke til kommentar

RMS (Root Mean Squared) is a measure of the amp's ability to supply clean power over a continuous period

 

kan ikke beskrive det så mye bedre selv. Denne perioden som den ska levere "clean power" er 8 timer. Vis en Forsterker yter 100watt RMS så kan den gi 100 "rene" watt, altså musik ikke ulyder i over 8 timer.

 

 

Bare skrev det fordi det er akkurat like usakelig som alle de gangene du har skrevet att jeg ikke har peiling, har 0 IQ, er tom på hjerneceller osv..

Du burde kanske tenke over det neste gang du spytter ut sånne dumheter.

Lenke til kommentar
RMS (Root Mean Squared) is a measure of the amp's ability to supply clean power over a continuous period

 

kan ikke beskrive det så mye bedre selv. Denne perioden som den ska levere "clean power" er 8 timer. Vis en Forsterker yter 100watt RMS så kan den gi 100 "rene" watt, altså musik ikke ulyder i over 8 timer.

 

 

Bare skrev det fordi det er akkurat like usakelig som alle de gangene du har skrevet att jeg ikke har peiling, har 0 IQ, er tom på hjerneceller osv..

Du burde kanske tenke over det neste gang du spytter ut sånne dumheter.

Med andre ord, du vet altså ikke hva RMS innebærer, enn hva det står for og at det er en streng måte å måle effekt på!??

 

Say no more, det lyser jo hvilket nivå du faktisk er på! Gidder ikke diskutere med mennesker som tror de har peil på noe, men som faktisk ikke ANER hva de snakker om.

 

Og siden du maser så JÆVLIG om hvilket anlegg jeg har:

 

I dag: Martin Logan Scenario (elektrostat), 2 stk. B&W ASW800 (sub), EC AW250R (effektforsterker, modifisert), TACT RCS 2.0 (digital forforsterker med romkorreksjon), Classe CDP10 (CD-spiller) + diverse kabling...

 

Har hatt: CV DC-15, CV 1515, B&W 803, Dali Signature, Doxa Signature, Nad 218, Rega, Marantz, Sonus Faber, JBL, Dynamic Precision, Denon, + masse mer!! Har dessverre brukt (og tapt) MASSE penger på hifi.

 

Så vennligst pakk sammen PA anlegget ditt, dine falmede kunnskaper om RMS, watt og lyd, og lytt til folk som ser LITT lengre enn nesetippen sin. Du ser tydeligvis ikke lenger enn til de overmodne kvisene dine innerst i nesegropa!

 

Siste ord er sagt.

 

Til mod: Dere burde ordne en /ignore funksjon her på forumet, et slags kill-filter som gjør det mulig å slippe å lese innlegg fra personer man helst vil slippe unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...