hemo Skrevet 15. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2004 Så var det dette med ftp-server enno ein gong... Etter litt forum.hw-lesing, fann eg den her: http://www.bekkelund.net/utv/iis_ftp.php og syns i grunn den va ganske bra. Er det nokon som veit kva positive og negative sider ein sånn Windows-FTP-server har? Kan ein ha aksesslister (allow-list) basert på IP-adresse, eller likande? Er det ellers nokon av HW's lesere som har erfaring med fleire ulike ftp-servere. Her tenker eg mest på servere for Windows XP, 2000 og 2003. Lenke til kommentar
MantaRay Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 Ta en titt på FileZilla FTP Server - er gratis/open source og fungerer knallbra - har også mange innstillingsmuligheter. Har vært dønn stabil hos meg, aldri hatt no probs med den.. FileZilla FTP klient finnes også, anbefaler den også... Førøvrig mener jeg at FTP med IIS (den linken du mente) er noe drit, har også mine tvil om sikkerheten ved dette oppsettet... Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) http://www.guildftpd.com Denne er også gratis, enkel å sette opp og muligheter for .sfv script og mange andre ting. Er også forum på hjemmesiden med fin og rask hjelp. Meget bra Endret 16. mars 2004 av mars001 Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 Anbefaller og Guild ftpd.. bruker det selv og det funker fint.. På heimesiden deires kan du og finne ein Walkthrough om korleis du skal sette den opp.. Lenke til kommentar
Vuggum Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Bulletproof ftp er og en enkel plass og starte. Har prøvd andre program og men liker best bulletproof. Eneste negative er at det ikke er freeware, så det koster noen kroner. Du kan alltids teste det, har 30 dagers trial periode. http://www.bpftpserver.com/ Endret 16. mars 2004 av Vuggum Lenke til kommentar
beh Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 proftpd, om du får den til å kjøre under cygwin Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 proftpd, om du får den til å kjøre under cygwin Skal fungere, men er ikke akkurat noe å anbefale en nybegynner! Bedre å finne ett ordinært Win32 program... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 16. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2004 ioFTPD RaidenFTPD Lenke til kommentar
hemo Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Spennande! Eg ser at enkelte av desse har SSL-støtte. Har nokon erfaring med slikt? Er det kanskje så enkelt som å aktivere det, og så blir det umogeleg for andre å "lytte" på ftp-overføringa? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Spennande!Eg ser at enkelte av desse har SSL-støtte. Har nokon erfaring med slikt? Er det kanskje så enkelt som å aktivere det, og så blir det umogeleg for andre å "lytte" på ftp-overføringa? Ja, men klientene må kunne støtte SSL. Meg bekjent er det ikke alle ftp-klienter som kan bruke SSL. Jeg vil anbefale FlashFXP eller UltraFXP. Lenke til kommentar
skol Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Hei, ftp-klienten Smart-ftp har også støtte for SSL Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Serv-U er en enkel og grei server som jeg bruker nå. Eneste jeg savner er mangel på statistikk og bedre muligheter for logging. Samme folka har også FTP-Voyager. Glimrende program etter min mening. Ellers så fungerte også Bulletproof meget bra hos meg Lenke til kommentar
hemo Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 Statestikk, ja... Hmm... Det kan ver kjekt å få ut litt info om kven som lastar ned kva, og kor mykje... Hmm... Om Serv-U er SSL-serveren (men ikkje gratis), kva er då "den gode" ftp-serveren (for Windows) med statestikk-utlesing? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 RaidenFTPD har en egen log analyzer som gir deg litt grafer og snacks. RaidenFTPD er også veldig billig. Den koster $24.95 med SSL-støtte. Det er en engangssum. Serv-U er fritt oppdaterbart i ett år med SSL for $79.95.. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 ioFTPD Prøvde meg på den der for litt siden, må si det er noe av det mest kronglete jeg har vært borti hittil, men jeg har også bare prøvd vanlige windows programmer da... Var ikke verdt alt slit mener nå jeg hvis man skal ha en vanlig ftp og ikke noe store seriøse site greier Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 17. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2004 ioFTPD Prøvde meg på den der for litt siden, må si det er noe av det mest kronglete jeg har vært borti hittil, men jeg har også bare prøvd vanlige windows programmer da... Neida, det er jo tross alt ikke noe GUI, så man må gjøre alt manuelt med kommandoer. Neppe interessant for personer som ikke liker å sitte og krongle med ting. Kan være gunstig for bedrifter som kanskje kommer til å ha en del brukere. Fordelen med denne programvaren er jo at den er svært konfigurerbar og relativt lett på ressursene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå