Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ftp-server tips frå folk med erfaring?

Anbefalte innlegg

Så var det dette med ftp-server enno ein gong...

Etter litt forum.hw-lesing, fann eg den her: http://www.bekkelund.net/utv/iis_ftp.php og syns i grunn den va ganske bra. Er det nokon som veit kva positive og negative sider ein sånn Windows-FTP-server har?

Kan ein ha aksesslister (allow-list) basert på IP-adresse, eller likande?

Er det ellers nokon av HW's lesere som har erfaring med fleire ulike ftp-servere.

Her tenker eg mest på servere for Windows XP, 2000 og 2003.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta en titt på FileZilla FTP Server - er gratis/open source og fungerer knallbra - har også mange innstillingsmuligheter.

Har vært dønn stabil hos meg, aldri hatt no probs med den..

FileZilla FTP klient finnes også, anbefaler den også...

Førøvrig mener jeg at FTP med IIS (den linken du mente) er noe drit, har også mine tvil om sikkerheten ved dette oppsettet...

Lenke til kommentar

Prøvde meg på den der for litt siden, må si det er noe av det mest kronglete jeg har vært borti hittil, men jeg har også bare prøvd vanlige windows programmer da... :)

Neida, det er jo tross alt ikke noe GUI, så man må gjøre alt manuelt med kommandoer. Neppe interessant for personer som ikke liker å sitte og krongle med ting. Kan være gunstig for bedrifter som kanskje kommer til å ha en del brukere. Fordelen med denne programvaren er jo at den er svært konfigurerbar og relativt lett på ressursene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...