Gå til innhold

Minne Problemer under win Xp home edition. Kan noen hjelpe m

botolf

Anbefalte innlegg

Jeg hadde 320 mg 133Mhz ram i maskinen fra før en 64 mg rambrikke og to 128 mg ram brikke. Jeg kjøpte en helt ny 512mg 133 Mhz brikke og tok ut den på 64 mg. Da begynte sirkuset. Maskinen fikk apstineser og låste seg. Oprativ systemet mitt er Windows Xp som jeg kjøpte for å kunne bruke mye ram. Jeg tok ut 512 rambrikken pga jeg trodde den var defekt og fikk den testa på en annen maskin hvor rambrikken fungerte bra. Jeg satte rambrikka tilbake og og tok ut de på128mg, men fikk samme feilmelding og at maskinen låste seg. Jeg har prøvd å instalere hele oprativ systemet på ny men maskinen låser seg under instaleringen. Jeg prøvde Windows me og der fungerte all rammen perfekt. Jeg har en Amd 1800 xp+ processor og MSI K7T TURBO2 hovedkort er v3.3. Jeg har hørt at noen av MSI hovedkortene ikke liker rene 512mg rambrikker og at det må til en bios oppgradering. Jeg har vært å sett etter bios oppgradering men finner ikke noen nyere enn den jeg har. Hvis det er noen av dere andre som har en løsning på problemet mitt er jeg meget takknemmelig pga jeg klarer ikke løse dette problemet selv. Grafikk kortet er Gainward geeforce3 64 mg ddr.Lydkortet er Soundblaster audigy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...