Playmaster Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg opptretter denne tråden fordi jeg lurer på hvor mange som spiller dette og vi kan diskutere spillet her. Lenke til kommentar
Twennie Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg spiller det innimellom. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Høres ut som det er skikkelig kult, men bare de færreste får spille det i MP med de kravene Lenke til kommentar
Twennie Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Høres ut som det er skikkelig kult, men bare de færreste får spille det i MP med de kravene Ja, det er selvfølgelig den største ulempen ved måten MP er satt opp på. Men har man to-fire GBA'er med linkkabler, og overkommer en del kontrollproblemer, er det skikkelig gøy. Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Høres ut som det er skikkelig kult, men bare de færreste får spille det i MP med de kravene Ja, det er selvfølgelig den største ulempen ved måten MP er satt opp på. Men har man to-fire GBA'er med linkkabler, og overkommer en del kontrollproblemer, er det skikkelig gøy. Sjønner ikke hvorfor de måtte gjøe det på den måten. Det burde iallefall vært et alternativ å spille med den "vanlige" gc kontrollen. Det eneste du trenger skjermen på gba til er å sette command list og slikt. (noe som lagger sinnsikt, samtidig som det foregår i realtime) De er vel interresert i å øke salget av gameboy, men det ligner ikke Nintendo å spa penger ut av forbrukerne på den måten. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Høres ut som det er skikkelig kult, men bare de færreste får spille det i MP med de kravene Ja, det er selvfølgelig den største ulempen ved måten MP er satt opp på. Men har man to-fire GBA'er med linkkabler, og overkommer en del kontrollproblemer, er det skikkelig gøy. Sjønner ikke hvorfor de måtte gjøe det på den måten. Det burde iallefall vært et alternativ å spille med den "vanlige" gc kontrollen. Det eneste du trenger skjermen på gba til er å sette command list og slikt. (noe som lagger sinnsikt, samtidig som det foregår i realtime) De er vel interresert i å øke salget av gameboy, men det ligner ikke Nintendo å spa penger ut av forbrukerne på den måten. I stedet for å klage på måten det fungerer.. Har du prøvd det? Det er faktisk et ganske genialt system.. Det er jo tross alt 70-80 millioner GBA'er i verden og bare 15 mill GC'er. De som ikke har mulighet til å prøve det, synd for dem, men PRØV det før dere snakker dritt om det og spekulerer i hvorfor de gjorde det. Er selv utrolig fornøyd med hvordan FF:CC fungerer. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Høres ut som det er skikkelig kult, men bare de færreste får spille det i MP med de kravene Ja, det er selvfølgelig den største ulempen ved måten MP er satt opp på. Men har man to-fire GBA'er med linkkabler, og overkommer en del kontrollproblemer, er det skikkelig gøy. Sjønner ikke hvorfor de måtte gjøe det på den måten. Det burde iallefall vært et alternativ å spille med den "vanlige" gc kontrollen. Det eneste du trenger skjermen på gba til er å sette command list og slikt. (noe som lagger sinnsikt, samtidig som det foregår i realtime) De er vel interresert i å øke salget av gameboy, men det ligner ikke Nintendo å spa penger ut av forbrukerne på den måten. De gjorde det for å lage gameplay som aldri har blitt gjort før. Og det fungerer helt glimrende. Uten GBA'en hadde det vært et helt annet spill. Men... hvis man ikke har GBA og venner med GBA kan det diskuteres om det er verdt å bruke så mye penger som man bør på det. Endret 18. mars 2004 av Niskivara Lenke til kommentar
Playmaster Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Etter å ha prøvd FF CH er jeg skuffet.Likte ikke måten kampoppsettet var på og at man må finne nye spells for hve verden + den dumme ringen som jeg må være inni for å ikke miste liv. Jeg har brukt opp penger på tøv ifølge meg Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Synes heller ikke det var en fullverdig Final Fantasy tittel. Lenke til kommentar
Twennie Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Etter å ha prøvd FF CH er jeg skuffet.Likte ikke måten kampoppsettet var på og at man må finne nye spells for hve verden + den dumme ringen som jeg må være inni for å ikke miste liv. Jeg har brukt opp penger på tøv ifølge meg Kampoppsettet er tungvindt og kunne vært gjort langt bedre med enkle grep. Det med spellsene synes jeg ikke gjorde noe, du finner de jo som regel fort og greit. Ringen var et problem nå og da, særlig i multiplayer. For det første går den som bærer chalizen tregt, for det andre ble det fort dårlig plass inne i den. Men den åpner også for samarbeid og koordinering. Har du spilt det i multiplayer eller kun alene? Whirush: Nei, det er jo en outsider fra FF-rekka, og skiller seg klart fra de andre. Det prøver heller ikke å være en fullverdig FF-tittel. Lenke til kommentar
Whirush Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Til å ha "Final Fantasy" tittelen så var spillet meget skuffende. Man forventer noe helt annet enn dette når man fyrer opp et FF-spill. Hvis det ikke prøver å være et Final Fantasy spill så burde det absolutt ikke hete Final Fantasy. Hadde det bare het "Crystal Chronicles", så hadde man ikke hatt disse høye forhåpningene til spillet, og ma hadde ikke vært så kritisk. Så kunne man fått gøyale overaskelser som: "Å se der! De har tatt med moogles i dette spillet. Gøyalt." Dette er bare min mening da. Må bare få uttrykt skuffelsen min litt Lenke til kommentar
Twennie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Til å ha "Final Fantasy" tittelen så var spillet meget skuffende. Man forventer noe helt annet enn dette når man fyrer opp et FF-spill. Hvis det ikke prøver å være et Final Fantasy spill så burde det absolutt ikke hete Final Fantasy. Hadde det bare het "Crystal Chronicles", så hadde man ikke hatt disse høye forhåpningene til spillet, og ma hadde ikke vært så kritisk. Så kunne man fått gøyale overaskelser som: "Å se der! De har tatt med moogles i dette spillet. Gøyalt." Dette er bare min mening da. Må bare få uttrykt skuffelsen min litt Det er et FF-spill, men det prøver ikke å være en fullverdig FF-tittel i den forstand at da hadde det gått inn i tallrekken. Det er en outsider med vilje, som helt klart fokuserer på muliplayer og action. Men jo større forventningene er, jo større er også fallhøyden dessverre. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 5. april 2004 Del Skrevet 5. april 2004 Vil bare si at dette spillet er utrolig fett. Igjen. Lenke til kommentar
Gigant Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg synes ikke dette spillet er å bra.Ble lei det etter to dager p.g.a. det er for lett(min mening) og det med ringen og magien.Synd at det ikke er så bra som jeg trodde Lenke til kommentar
Ken Ove Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Spillet er en skuffelse uten multiplayer... VII-X er bedre. Hvorfor kommer ikke square med noe bra til GC? Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Spillet er en skuffelse uten multiplayer...VII-X er bedre. Hvorfor kommer ikke square med noe bra til GC? Square Enix har kontrakt med Sony om å utgi FF serien på PS2. Sony har også kjøpt ca 18.6 % av Square Enixs aksjer, derfor er det PS2 som får de fleste titlene. Lenke til kommentar
Ken Ove Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg skjønner. Men de kunne ha gjort noe annet med den sjansen de fikk til CC. For eksempel en collection med FF7, 8 og 9. Eller enda bedre: en remake av FF7! Jeg vet at det skal komme en film på ca. en time, men det holder ikke. Dessuten er det en oppfølger, og det ødelegger litt. Jeg vil ha spillet filmatisert, eller gjenskapt med FFX-grafikk. Det var det Konami gjorde med Metal Gear til GC, og det bør Square lære av! Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg skjønner. Men de kunne ha gjort noe annet med den sjansen de fikk til CC. For eksempel en collection med FF7, 8 og 9. Eller enda bedre: en remake av FF7! Jeg vet at det skal komme en film på ca. en time, men det holder ikke. Dessuten er det en oppfølger, og det ødelegger litt. Jeg vil ha spillet filmatisert, eller gjenskapt med FFX-grafikk. Det var det Konami gjorde med Metal Gear til GC, og det bør Square lære av! Hvis de hadde gjort det hadde man gått glipp av et av de beste og mest originale spillene på lenge lenge. Mye bedre enn et til identisk Final Fantasy. Selvom en remake av FF 7 også hadde vært fett. Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg syntes dette er et morsomt spill, naboen min har dette spillet og han er en inbitt final fantasy fan Syntes dette er et morro multiplayers spill, men det er litt kjedelig at man må ha en gba for å spille det Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Jeg syntes dette er et morsomt spill, naboen min har dette spillet og han er en inbitt final fantasy fan Syntes dette er et morro multiplayers spill, men det er litt kjedelig at man må ha en gba for å spille det Noe av det gøyeste med spillet er jo at man får egne oppdrag på GBA skjermen som gjør at man må lure medspillerne litt og spille mot dem på en måte. Det, og at man får litt mer rollefordeling, i og med at man har forskjellig informasjon på GBA'en. Spillet hadde ikke vært det samme uten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå