Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fan... displayet har gått til helv**** nå! Tror jeg...

 

Hadde det ut for å fikse festene, PC'en stod på. Skrudde av PC'en etter en stund og displayet fungerte. Bytta bare no teip-greier, og da jeg starter LCD Smartie etter oppstart vises ingenting på displayet. Bare BG-lys og noe firkanter.

 

Noen ideer?

Tror ikke det har kortslutta liksom...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, PC'en er oppe og går igjen... kan jo poste siste oppdateringer:

 

29. April

Fikk alt stæsjet fra netconnection (Etter neste 2 mnd. ventetid). Her var det ny kjøler, Aerogate II viftestyring og inverter.

 

Skulle montere alt sammen, noe som tok tid, men det gikk greit.... trodde vi :)

 

DSC00799.jpg DSC00801.jpg DSC00802.jpg

 

Begynte med å montere nye kjøleribba, en Thermalright SP-97 med 80mm PAPST vifte. Samtidig plasserte vi temp.sensor til viftestyringa, med litt Arctic Silver og teip... kommer tilbake til dette senere. :roll:

 

DSC00804.jpg DSC00815.jpg DSC00807.jpg

 

Ferdig montert, og litt div. bilder:

DSC00811.jpg DSC00813.jpg DSC00819.jpg

 

 

Okey, alt var klart... og dette skulle bli dritbra. Det var hvertfall det vi trodde (Jeg og LaStrada altså). Vi starta opp PC'en og alt så bra ut... bortsett fra at temp. på CPU steig no veldig oppover. Greit nok, den stoppa sikkert tidsnok. Men nei, når den skulle loade opp no greier under oppstart kom den en rar lyd, skjermbildet forsvant og ingenting skjedde.... aldri mer. [TO BE CONTINUED]

Lenke til kommentar

1. Mai

Vi åpna PC'en, tok av ribba... og vi fant feilen.

I hjørnet av merket etter kjølepastaen var det et svimerke. Vi skjønte raskt at det var en kortslutning, men hvorfor? JODA... etter alt griset med kjølepastaen (Arctic Silver) for å feste temp.sensoren har vi nok sølt litt, og siden den inneholder sølv, som leder strøm, ble det nok en kortslutning.

 

(Nede i venstre hjørne)

DSC00820.jpg DSC00823.jpg

 

Ja, da ble jeg nok uten PC en stund... men NEIDA, LaStrada var så snill å la meg låne en PC av han! :) :) :) (Takk!)

Fikk hvertfall sjekka at katodene funka..hehe :)

DSC00825.jpg DSC00838.jpg [TO BE CONTINUED]

Endret av pZion
Lenke til kommentar

kverna: Stemmer... den GIKK til helvette :) Men alt ordner seg:

 

7. Mai

Bestillte meg ny CPU (En Duron 1.6GHz), for holde foreløpig... dårlig økonomi :p

Vel, alt ordna seg... temp. sensorer osv. hehe

 

Gammel (Venstre), ny til høyre.

DSC00858.jpg DSC00859.jpg DSC00860.jpg

 

 

Fikk meg en ekstremt god overraskelse når jeg starta PC'en.

Temperaturen gikk SAKTE oppover, og den stoppa ved 32 grader. Og der stod den :) Det var når jeg ikke rørte PC'en. Ved litt jobbing i f.eks 3ds max ligger den på ca. 40 grader... men allikevel, utrolig fornøyd. Med den gamle ribba lå den på rundt 53 grader uten noe særlig hard jobbing.

 

DSC00861.jpg DSC00862.jpg DSC00863.jpg

 

 

Vet ikke om det blir så stort med updates lenger.

Har fått det jeg ville ha... en rolig PC som ser litt tøff ut, og jeg er fornøyd :)

 

Takk for meg.

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om er jeg ikke ferdig!!

 

Jeg vurderer å putte inn noen "apparatbokser" fra Clas Ohlson som skal fungere som koblingsbokser... da slipper jeg så MYE ledningsrot som jeg ikke kan holde styr på... da er det bare masse ledningsrot inni boksene, men kontaktene stikker ut så jeg kan plugge på ting.

 

Smart? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...