LarsFromasj Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 LCD Displayet sitter bare løs nå... det stod så fint oppå diskettstasjonen, og litt klem på ledningene, så jeg bare tredde dekslene utenpå. Bilde; Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 3. april 2004 Forfatter Del Skrevet 3. april 2004 Okey, bare for å si i fra... Jeg har nå oppnådd det jeg ønsket med dette prosjektet: EN STILLEGÅENDE PC! Som dere vet byttet jeg ut alle vifter, men allikevel var den litt bråkete. For noen dager siden røyk den ene harddisken min (GAMMEL Western Digital). I dag kjøpte jeg ny 80GB Maxtor disk, noe jeg er veldig glad for. UTROOOOLIG stille! Har to Maxtor disker i nå, en 80 og en 40GB. Den irriterende pipelyden fra rotasjonene, og den stygge knatrelyden er borte. Eneste jeg hører er en SVAK, SVAK knatrelyd når den jobber, og en SVAK viftelyd... men det er bare godlyd nå! Svak sus... Er veldig glad nå! Jeg kommer tilbake med mer. Er inspirert av noen prosjekter så nå skal det snart gå mer på det visuelle. Trenger bare penger Lenke til kommentar
notarget Skrevet 3. april 2004 Del Skrevet 3. april 2004 Det ble ganske bra det med dekslene Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Okey, lenge siden sist jeg gjorde noe nå. For en stund siden fant jeg ut at jeg ikke var fornøyd med display-dekslene mine. Demonterte displayet også etter litt problemer. Men i dag lagde jeg en ny holder, i et 5,25" brønndeksel der kun skjermen vises. Ble ganske fornøyd med denne. OBS! Må bare gjøre oppmerksom på at man ikke ser alle ujevnheter og det lyse her og der på "ordentlig". Man ser det bare ekstra godt pga. den sterke blitzen. Først tok jeg brønndekselet og målte og tegnet opp. Viktig med maskeringsteip her! Så var det ut å kappe. Clas Ohlson-kvalitet på kappeskivene så de knakk. Men denne gangen var det bare èn som knakk Prøvemontering og lodding Ferdig montert Må gjenta igjen at det ser MYE bedre ut i virkeligheten (Nesten flaut å legge ut bildene). Dette er sånn jeg ser det når jeg sitter her i mørket Endret 17. april 2004 av pZion Lenke til kommentar
pcpro Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 dritt nice det der ble ass Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Wæll... nytt bilde. Har gjort litt... som å farge kanten på LCD-displayet (okey, brutke svart teip). Så nå ser man ikke kantene så godt. Ser heller ikke kretskortet mellom sprekkene i vanlig dagslys (gardinene trekt for iallfall). Er pga. blitzen. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Wooohooo, for en update jaja, ble bra hvertfall Mail fra netconnection (etter 1 1/2 mnd totalt......): Heisann Aerogate er ventet inn i løpet av denne uken, så da lar jeg ordren ligge foreløpig. Mvh Thor Netconnection ANS Så nå kommer varene snart.... håper vi! Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Mhm , prøvde å lodde min LCD skjerm idag. Gjør det noe om lodde "klumpene" kommer borti hverandre ? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 Ja... Da blir det kortslutning hvis du er uheldig. Og da ryker sansynligvis hele displayet. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 okei , kan jeg bruke tinnsuger til å fikse det ? Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Btw , orker du å ta et close up bilde av loddepunktene på lcd skjermen , bilder av molexen og print kabelen slik at jeg bare kan se etter ? Jeg er ikke så altfor gammel og dette er første gang jeg prøver meg på lodding ^^ husk "skikkelig" close ups da hvis du gidder Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Det så utrolig bra ut Vurderer å kjøpe meg lcd nå det kunna blitt fint med en slik på kabelen fra lcd displayet (på alle kablene forsåvit) Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Btw , orker du å ta et close up bilde av loddepunktene på lcd skjermen , bilder av molexen og print kabelen slik at jeg bare kan se etter ? Jeg er ikke så altfor gammel og dette er første gang jeg prøver meg på lodding ^^ husk "skikkelig" close ups da hvis du gidder Blir litt problematisk, siden jeg har gjemt bort alle koblinger og ledninger så godt jeg kunne, og vil helst ikke ta det opp igjen. Men du fikk tabellen? Er vel ikke så vanskelig å forstå eller? Hva er det du lurer på? Grev_Rasmus: Trengs ikke... har gjemt ledningen Har den kabelstrømpen på ledningene fra PSU'en da. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Okei , jeg skjønte tabellen nå ^^ Poster når jeg har prøvd den.....skal lodde i kveld. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 btw , må man lodde på de 10k og 100 motstands greiene som regulerer lysstyrke og slikt ? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Ja... hvis ikke kan du ikke se på displayet rett forfra. Lenke til kommentar
Mima Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Orker du å forklare hvordan de skal loddes fast ? skjønner hvor , men ikke hvordan.... På bildet på hammar.no har han røde og svarte ledninger.....det fulgte jo ikke med i pakken... Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 takk for ¨denne fine ideen ,jeg har bestilt , har lian 70 kabinett ,sort går det å ha displayet mellom 2 cd rom? cd rom display cd rom sånn? eller blir det for trangt? kan jo montere den ett annet sted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå