LaStrada Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Ble fett med katodene, og spesielt Nintendo kontrollen! Sleng ut noen bilder av ledsa, nå som du greide det. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Ja, for vitsen med dioder er at de bare skal lede strøm én vei. Ergo, kobler du dem på feil vei, vil ingen strøm komme gjennom, og de vil ikke lyse.Det er kun powerswitch og resetswitch (brytere generelt) du kan koble på hvilken vei du vil. Ja, det visste jeg... har lært dette på skolen. (Skulle ikke tro det men). Men det som virka mest naturlig for meg var at kontaktene skulle inn med skriften opp... men det skulle de altså ikke. Ble tøft med de LED'sa. De var akkurat som jeg håpa på. LaStrada, har ingen bilder... men en liten video: Lian Li LED's (987 kb) Endret 21. mars 2004 av pZion Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 I går ble det LCD display. Gikk rimelig greit å lodde, selvom det tok litt tid. Hvertfall når man måtte lodde 1 og et halvt, siden LaStrada ikke greier selv Valgte å strekke ledningen igjennom en PCI-port. Eneste ulempen er at jeg aldri får tatt den ut igjen. Noen bilder fra arbeidet. Klar for testing, og det funka faktisk. Ble ganske letta når oppstartsskjermen lyste. Fikk testa det med LCD Smartie, og det funka veldig bra... ble fornøyd med dette Sånn ble det... må ordne kontrasten (Fikk ikke med pot.metere som skulle følge med), og ordne en holder rundt så er det bra. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Fett Btw, jeg KLARER selv... Jeg måtte jo ta opp det meste du hadde lodda... Alt for mye tinn Kan godt vise bilder av loddingene mine Men du må få til slik at den sitter i frontdekslene...... Det blir fett!!! Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Jajaja, gikk litt fort for seg... mine ble jo helt perfekte! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 den nintendo håndkontrolleren var GENIAL! legg ut litt mer info om hvordan du mekka den plz Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 hmm ok. du satte på monstervifter for å få bedre kjøling på skjermkortet. og alt på grunn av at du skal spille nintendo spill. Lenke til kommentar
MADsen Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 tøft det-- (hvorfor gå ikke gud loddeegenskaper???jeg har også lyst på sånt display..) Lenke til kommentar
Mima Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Siden du fiksa ledsene i front har jeg ett lite spørsmål. Vil disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBLED505VBL kunne kobles rett på hovedkort ? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 da kan kobles på en 5v kontakt.. altså rød og svart ledning Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 den nintendo håndkontrolleren var GENIAL!legg ut litt mer info om hvordan du mekka den plz Det finnes en guide her: http://www.geocities.com/l0rd_demon/nespc/nesct.html Jeg brukte ikke den, men den funker nok. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 hmm ok. du satte på monstervifter for å få bedre kjøling på skjermkortet. og alt på grunn av at du skal spille nintendo spill. haha, morsomt! Nei, for det første... den ser skikkelig fancy ut syns jeg. For det andre, bedre kjøling, for det tredje, så håpa jeg den var stillegående (Det var den). Lenke til kommentar
Vike Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 hvor fikk du tak i det lcd displayet ? har lett etter noe slikt enstund Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 www.hamar.no.. eller noe i den duren.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) www.hammar.no og www.hcs-electronics.no selger LCD-display for innbygging. Edit: pZion var hundredelen raskere der Endret 24. mars 2004 av atrax Lenke til kommentar
notarget Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvordan var det du koblet LCD displayet til pcen? gjennom Serial porten? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Haha, ingenting slår Nintendo Super Mario ! Lenke til kommentar
GSM Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Har prøvd å lage nintendo kotroller til min pc. men klarte å koble de på 12v i stedet for 5 funket ikke så bra det nei Niice mod forresten. Var det vanskelig å koble lcd displayet? kan det vise temperatur, cpu frekvens osv? Edit: Trykkleif Endret 24. mars 2004 av GSM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå