LarsFromasj Skrevet 15. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Ja, tiden kom da jeg ble lei av støyen, og utseendet til PC'en min. Har lenge hatt lyst på et Lian Li kabinett, men det ble aldri noe av. Meeen nå måtte jeg jo gjøre noe med det, så jeg skal bytte ut det meste av vifter og legge til noe fancy greier i PC'en. Har ikke tenkt på noe middelmådig utseende... her skal alt planlegges, og ingenting skal overlates til tilfeldighetene! Første jeg begynte med, da pakken fra Microplex kom var å starte med skjermkort-kjøleren. Synes den var skikkelig tøff, og håper den strekker til for litt overklokking. Den så ganske fin ut inni PC'en, sammen med den nye chipset-kjøleren også Jeg gikk lenge og tenkte på å sette på den nye PAPST vifta på min nåværende CPU kjøler mens jeg venter på den nye. Problemet var bare at CPU kjøleren jeg har nå kun har plass til 60mm vifte... men hva har man ikke strips til? Dette ble bra.... trodde vi (Jeg og LaStrada). Med litt ut-og-inn fikk vi hovedkort-skuffen på plass... med små marginer. Kun noen milimeter fra at det ikke gikk. Det ble trangt mellom strømforsyningen og vifta, så eneste løsning var å koble opp strømforsyninga utenfor kabinettet. Da brukte vi også min nyinnkjøpte MIST PSU Vi fyrte opp, og synes det hele var ekstremt genialt... helt til tempereaturen økte opp mot 60 grader. Med den originale vifta lå den på 47. Hm, dette var ikke store greiene? Nytt testoppsett måtte opp, men tempereaturen rikka seg ikke... Vi la det litt på is, helt til i dag. Da fant vi jo ut at ribba satt feil vei, og at den ikke fikk ordentlig kontakt med CPU'en. Doh... er det mulig? Vi fikk snudd den, og litt Arctic Silver i mellom og fyrte den opp. Vi greide det! Temperaturen ligger på 48 grader, 1 grad mer enn tidligere. Men her har vi altså en vifte som blåser under halvparten av den originale, men som er litt større, samt litt Arctic Silver. Fantastisk... Den er kanskje 70% mer stillegående! Nå kan jeg høre at diskene jobber! Jaja, jeg ble ekstremt fornøyd! Litt andre ting jeg har gjort er å trekke PSU kablene med kabelstrømper og montere litt diverse. Blir bilder av dette når jeg skal installere alt i det nye kabinettet (Lian Li PC65USB) som jeg forhåpentligvis får i morra. Så er det bare å vente på kjøler, viftestyring og LCD Display! More to come! Endret 23. mars 2004 av pZion Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2004 Ny kjøleribbe på CPU? najs skjermkort kjøler også drit fint inni der i hvert fall i forhold til her Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 15. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2004 jeg har ikke noe sted å gjøre av stæsjet i maskina mi, hva slags kabinett er det du har ? har et lite wtec med vannkjøling 3 disker etc, alt er stappa.. Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 15. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2004 Det var fint! Eller, det visste du vel...? Det mangler bare CPU kjøler, lcd og Lian Li kabinett, og så vil alt bli fett! Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. mars 2004 hehe, takk takk... Jeg vet ikke helt hva slags kabinett det er. Et helt standard kjøpt på komplett. Det er ganske lavt, men god plass til å hjemme diverse kabler. Jeg tror jeg skal selge det, med 235W PSU.... kom med bud hvis noen vil Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Har gjort en del greier i det siste som kanskje ikke er HELT spennende. Blir kanskje bedre når jeg får LCD display og sånn. Litt bilder fra gårsdagens arbeid kan finnes her. Rydda opp i dag, og det ble ikke så verst syns jeg Diskettstasjon-dekselet kom også på plass Eneste jeg sliter med nå er at LED'sa i fronten ikke lyser, enda jeg har koblet de på riktig pinner på hovedkortet Endret 18. mars 2004 av pZion Lenke til kommentar
e_rik Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Ryddig og fint må jeg si i min pc er det bare et stort virvar av ledninger overalt Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Smooth! Blir digg med LCD displey! Får håpe de kommer i morra.... Nesten litt skummelt hvor ryddig det ble. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Mulig jeg er litt pirkete og trangsynt nå, men når kommer det uorginale og ekstreme? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Mulig jeg er litt pirkete og trangsynt nå, men når kommer det uorginale og ekstreme? Når LCD displayey kommer på sin plass Håper på at det kommer i morra (kommer til meg....) Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Det uoriginale? Er dette så veldig originalt da? Er ikke så mye custom-greier her. Og skal det noen gang bli så ekstremt? Til dere andre: Takk LaStrada: Ja, det blir bra... må få lodda i morra eller no da Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 18. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Meget pent Men hvis jeg hadde hadd et ås fint og ryddig kabinett ville jeg invistert i en stilfull cpu kjøler. Kanskje en slik: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V Med en slik: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TFDA9225M12C Hadde blitt sååå fett! Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2004 Hehe, har bestilt en Thermalright SP97. Ser kanskje ikke SÅ heftig ut... men bedre. Den som er der nå er bare en midlertidig løsning for å teste den nye vifta Funka veldig bra selvom den blåste en god del dårligere, men samtidig holdt den på tempereaturen (Hadde på litt Arctic Silver 5 også). Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 LCD displayet ligger nå på posten.. Hentelappen lå visst gjemt i et eller annet blad.... Jaja, henter det etter skolen i morra! Så kan du fortsette å modde Btw, når kommer du hjem fra skolen i morra? Jeg er hjemme 3.... Du må jo få LCD displayet så tidlig som mulig. Så hvis du kommer hjem sent, så får jeg modde mitt eget display aleine. Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg er i Asker 15:20... så skal jeg spise. Du kan jo komme i 4-tiden hvis du skal hit? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg er i Asker 15:20... så skal jeg spise. Du kan jo komme i 4-tiden hvis du skal hit? Jepp, det funker..... Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) I dag skulle jeg være genial. Jeg stordigger Nintendo-emulatoren, og spiller mye. Fikk en gammel Nintendo av en i klassen som han ville donere bort netopp til dette prosjektet; Å bruke Nintendo kontrollen m/ porter til å spille på PC'en. Vi starter med en nintendo, litt loddeskills (eh), og en printerkabel. Portene er tatt ut og pluggen er klipt av. Litt lodding Ferdig: Og IN ACTION: Lånte en inverter av LaStrada... så katodene er på plass. Synes det var obligatorisk siden jeg har vindu... men jeg kommer sikkert ikke til å bruke de så ofte KATODER Endret 21. mars 2004 av pZion Lenke til kommentar
atrax Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Eneste jeg sliter med nå er at LED'sa i fronten ikke lyser, enda jeg har koblet de på riktig pinner på hovedkortet Men har du koblet dem rett vei også? Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 21. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Er det så mange muligheter da? Det er jo standard LED's med standard kontakt som skal kobles i hovedkortet. Er dte forskjell på hvilken vei jeg kobler den da? EDIT: Ja, det hadde visst noe å si Takk! Endret 21. mars 2004 av pZion Lenke til kommentar
atrax Skrevet 21. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2004 Ja, for vitsen med dioder er at de bare skal lede strøm én vei. Ergo, kobler du dem på feil vei, vil ingen strøm komme gjennom, og de vil ikke lyse. Det er kun powerswitch og resetswitch (brytere generelt) du kan koble på hvilken vei du vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå