Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Ja, tiden kom da jeg ble lei av støyen, og utseendet til PC'en min. Har lenge hatt lyst på et Lian Li kabinett, men det ble aldri noe av. Meeen nå måtte jeg jo gjøre noe med det, så jeg skal bytte ut det meste av vifter og legge til noe fancy greier i PC'en.

Har ikke tenkt på noe middelmådig utseende... her skal alt planlegges, og ingenting skal overlates til tilfeldighetene! :)

Første jeg begynte med, da pakken fra Microplex kom var å starte med skjermkort-kjøleren. Synes den var skikkelig tøff, og håper den strekker til for litt overklokking.

DSC00267.jpg DSC00270.jpg DSC00272.jpg

Den så ganske fin ut inni PC'en, sammen med den nye chipset-kjøleren også :)

DSC00277.jpg DSC00282.jpg

Jeg gikk lenge og tenkte på å sette på den nye PAPST vifta på min nåværende CPU kjøler mens jeg venter på den nye. Problemet var bare at CPU kjøleren jeg har nå kun har plass til 60mm vifte... men hva har man ikke strips til? :yes:

DSC00299.jpg DSC00306.jpg

Dette ble bra.... trodde vi (Jeg og LaStrada). Med litt ut-og-inn fikk vi hovedkort-skuffen på plass... med små marginer. Kun noen milimeter fra at det ikke gikk.

Det ble trangt mellom strømforsyningen og vifta, så eneste løsning var å koble opp strømforsyninga utenfor kabinettet. Da brukte vi også min nyinnkjøpte MIST PSU ;)

DSC00318.jpg DSC00322.jpg

Vi fyrte opp, og synes det hele var ekstremt genialt... helt til tempereaturen økte opp mot 60 grader. Med den originale vifta lå den på 47. Hm, dette var ikke store greiene?

Nytt testoppsett måtte opp, men tempereaturen rikka seg ikke...

DSC00323.jpg

Vi la det litt på is, helt til i dag. Da fant vi jo ut at ribba satt feil vei, og at den ikke fikk ordentlig kontakt med CPU'en. Doh... er det mulig? Vi fikk snudd den, og litt Arctic Silver i mellom og fyrte den opp. Vi greide det!

Temperaturen ligger på 48 grader, 1 grad mer enn tidligere. Men her har vi altså en vifte som blåser under halvparten av den originale, men som er litt større, samt litt Arctic Silver. Fantastisk... :yes: Den er kanskje 70% mer stillegående! Nå kan jeg høre at diskene jobber!

DSC00327.jpg DSC00328.jpg DSC00329.jpg

Jaja, jeg ble ekstremt fornøyd!

Litt andre ting jeg har gjort er å trekke PSU kablene med kabelstrømper og montere litt diverse. Blir bilder av dette når jeg skal installere alt i det nye kabinettet (Lian Li PC65USB) som jeg forhåpentligvis får i morra.

Så er det bare å vente på kjøler, viftestyring og LCD Display!

More to come!

Endret av pZion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort en del greier i det siste som kanskje ikke er HELT spennende. Blir kanskje bedre når jeg får LCD display og sånn.

Litt bilder fra gårsdagens arbeid kan finnes her.

Rydda opp i dag, og det ble ikke så verst syns jeg :)

DSC00371.jpg DSC00369.jpg

Diskettstasjon-dekselet kom også på plass

DSC00373.jpg

Eneste jeg sliter med nå er at LED'sa i fronten ikke lyser, enda jeg har koblet de på riktig pinner på hovedkortet :(

Endret av pZion
Lenke til kommentar

LCD displayet ligger nå på posten.. Hentelappen lå visst gjemt i et eller annet blad.... :blush:

Jaja, henter det etter skolen i morra! Så kan du fortsette å modde ;)

Btw, når kommer du hjem fra skolen i morra?

Jeg er hjemme 3.... Du må jo få LCD displayet så tidlig som mulig.

Så hvis du kommer hjem sent, så får jeg modde mitt eget display aleine. :roll:

Lenke til kommentar

I dag skulle jeg være genial.

Jeg stordigger Nintendo-emulatoren, og spiller mye.

Fikk en gammel Nintendo av en i klassen som han ville donere bort netopp til dette prosjektet;

Å bruke Nintendo kontrollen m/ porter til å spille på PC'en.

Vi starter med en nintendo, litt loddeskills (eh), og en printerkabel.

DSC00382.jpg

Portene er tatt ut og pluggen er klipt av.

DSC00397.jpg

Litt lodding

DSC00400.jpg

Ferdig:

DSC00407.jpg

Og IN ACTION:

DSC00413.jpg

Lånte en inverter av LaStrada... så katodene er på plass.

Synes det var obligatorisk siden jeg har vindu... men jeg kommer sikkert ikke til å bruke de så ofte :p

KATODER

Endret av pZion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...