gather Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Den stikker jo av! den menyen ... eller er den emningen Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Du har jo ikke link til meg Nå ble jeg rett og slett såret Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Den stikker jo av! den menyen ... eller er den emningen Litt buggy enda det menyscriptet. Det får foreløpig bare være sånn. ePsiLON har en løsning, men som jeg enda ikke er helt sikker på om funker helt 100% hos min host. @ dani: Superbummer2k av meg. Skal ordne det asap når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Liker den siden her veldig, sånn ved øyekast ser jeg ikke noe å pirke utenom kanskje litt uleselig skrift der hvor du har "design by...". Lenke til kommentar
epsil Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Dersom serveren din støtter PHP, kan du la et lite skript gjøre jobben med å legge de nødvendige HTTP-feltene ved bildefilene. Her er et lite eksempel: <?php $file = array('home-b.gif', 'news-b.gif', 'gallery-b.gif', 'files-b.gif', 'contact-b.gif', 'links-b.gif'); if (isset($_GET['image']) && isset($file[$_GET['image']])) { header("Expires: ".gmdate("D, d M Y H:i:s", time() + 86400)." GMT"); header("Cache-Control: max-age=86400, must-revalidate"); header("Content-Type: image/gif"); readfile($file[$_GET['image']]); } ?> Lagre denne fila som image.php eller noe liknende, og plasser den i mappen med menybildene (/images/menu). Du kan nå f.eks. laste gallery-b.gif med adressen image.php?image=2 Neste steg er å bytte ut alle URL-ene i stilarket: .rollover, .rollover a { background: url("images/menu/image.php?image=0") } .rollover2, .rollover2 a { background: url("images/menu/image.php?image=1") } /* ... */ .rollover6, .rollover6 a { background: url("images/menu/image.php?image=5") no-repeat } Siste steg er å sjekke en av adressene – f.eks. http://pc.demoted.org/images/menu/image.php?image=3 – med HTTP Header Viewer. Se etter disse feltene («Expires» endres kontinuerlig): Expires: Wed, 24 Mar 2004 14:44:16 GMT Cache-Control: max-age=86400, must-revalidate Dette angir at bildene skal beholdes i mellomlageret i ett døgn. Forhåpentligvis fjerner dette blinkingen i IE for godt – i hvert fall gjør det siden raskere å laste. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Nydelig epsion! Skal se på den etterpå. Har også lagt til linken til mr.oilman nå, så da er vel alle fornøyde. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Uten at jeg mener det skal være noe selvfølge vil jeg bare si at du ikke har link til meg...men du ser kanskje ikke på meg som en "forum-buddie"? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Uten at jeg mener det skal være noe selvfølge vil jeg bare si at du ikke har link til meg...men du ser kanskje ikke på meg som en "forum-buddie"? Refresh! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå