Gå til innhold

Treg oppstart.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Datan bruker lang tid på å komme inn i windows, jeg har en gammel 12 gig hardisk som master kan dette være feilen?

 

Det tar f. eks litt lengere tid for min pc å komme inn på en server på cs, når vi har lik samme internett tilgang.

 

 

 

Fant ingen andre steder å poste dette inlegget :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om harddisken kan spille noen rolle antar jeg at tregheten er noe litt nytt. Dvs. at den ikke alltid var like treg som nå. Det skyldes antageligvis software og services som ikke starter så fort du vil. Kan være software som leser mye på disk før den starter. Kan til og med være virus, viruskontroll, services som ikke finner det de vil ha, osv. Mulighetene er i grunn uendelige.

 

Ny install pleier å fikse dette. Det tar jeg alltid når jeg lider av den type problem, bl.a. ;)

 

Poenget er at harddisken ikke nødvendigvis er noen kjempe flaskehals i denne sammenheng etter min mening. Jo mere tull man legger inn på maskinen, desto mere tid maskinen vil bruke til oppstart uansett hva slags disk man har.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Selv om harddisken kan spille noen rolle antar jeg at tregheten er noe litt nytt. Dvs. at den ikke alltid var like treg som nå. Det skyldes antageligvis software og services som ikke starter så fort du vil. Kan være software som leser mye på disk før den starter. Kan til og med være virus, viruskontroll, services som ikke finner det de vil ha, osv. Mulighetene er i grunn uendelige.

 

Ny install pleier å fikse dette. Det tar jeg alltid når jeg lider av den type problem, bl.a. ;)

Vil heller si at det er lurere å kjøpe en ny HDD.

Han har sykt lite plass uanset. :p

Lenke til kommentar
Selv om harddisken kan spille noen rolle antar jeg at tregheten er noe litt nytt. Dvs. at den ikke alltid var like treg som nå. Det skyldes antageligvis software og services som ikke starter så fort du vil. Kan være software som leser mye på disk før den starter. Kan til og med være virus, viruskontroll, services som ikke finner det de vil ha, osv. Mulighetene er i grunn uendelige.

 

Ny install pleier å fikse dette. Det tar jeg alltid når jeg lider av den type problem, bl.a. ;)

Vil heller si at det er lurere å kjøpe en ny HDD.

Han har sykt lite plass uanset. :p

Det er jo jeg helt enig om. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...