Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dodge ram 2500?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som en viss her larsen sa i autofil for en stund siden, den gir assosiasjoner til stridsvogn når du ser den i speilet...

Men en ting er hestene, dreiemomentet er jo helt grotesk...

SRT-10 er fin den og, drar Porsche boxter...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Liker bilen jeg.

Er jo en del forskjell på de som er 2001 modell eller eldre, enn 2002 og nyere. Har ikke helt bestemt meg for hvilke jeg liker best enda. Hva er deres meninger?

Når man ikke tenker på motor da, for da er det jo hentet en del mer ut av 5,9 cumminsen i de nyere enn de gamle. (50 hester) Og lyden er jo en gigantisk forskjell, man kan ikke ha motoren i gang og snakke med noen 10 meter unna bilen med en 2001 mod. den bråker noe så sinnsykt når den er kald. Og ca. "bare" 4 ganger så mye som en vanlig bil når den er varm. Dette er jo mye bedre i 2002 og nyere.

Det som er tingen er at de ikke klarte å lage en Automatkasse som klarer påkjenningen når man trykker inn kick-down med ca.750 i dreiemoment og 305 hester. Men det har de nå klart nå i 2003 og 2004 modellene. I USA kan man jo ikke kjøre manuell :p. Til de bilene er det faktisk billig å få hele 150 hester til har jeg hørt. Man skal kunne koble til en "power box" til mellom 4000 - 6000 og den skal kunne gi deg 150 hester til, men automatkassen ville nok bli sprengt i bitter.

Den modellen som jeg absolutt elsker av Dodge Ram er jo SRT-10, den er jo bare helt rå! med 500 hesters V10 viper motor, men 50NM mindre enn i 5,9l cumminsen. Den bilen har jo da manuell kasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...