Tho®¿ Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei skal kjøpe meg et nytt hovedkort. har sett på dette . det skal brukes til spillog og overklokking. har en XP2500+ Barton som forhåpentligvis passer? så skal jeg ha DUAL DDR.... er det noen andre forslag, rundt denne prisklassen?? Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Sjekk Dette Endret 15. mars 2004 av Znoken Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vil du har høy FSB er det dette du bør gå for. De fleste greier 240+ med disse, og det har hele 3,3v vdimm. Eneste store minus er at det "bare" har opptil 2v vcore, men har du luftkjøling er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
bergen Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ta en titt på dette . Test finner du her. Det er jo litt dyrere, men visstnok noe av det aller beste du kan få. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Lan Party er i utgangspunktet det samme kortet og klokker likt som Infinity, men det koster endel mer. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 er litt off topic her men, så sorry bare lurer på om noen vet når pci express hovedkort kommer ut for fullt? sånn ca? skal kjøpe nytt "snart".. Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hmm hva med dette? eller dette? HVA ER forskjellen?? hvilket ville dere gått for?? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Tho®¿ : Den første der er en demo vare, altså brukt / testet før.. Tror ikke du har garanti på kortet da.. Rett meg hvis jeg tar feil.. Endret 16. mars 2004 av LaStrada Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Tho®¿ :Den første der er en demo vare, altså brukt / testet før.. Tror ikke du har garanti på kortet da.. Rett meg hvis jeg tar feil.. Det er en demovare ja, og som regel er det kort som komplett har fått i erstattning fra leverandøren så da er det så godt som nytt. Legg merke til en ting på demokortene fra komplett. De som er merket "Demo" leveres kun med hovedkortet, dvs uten kabler, manual etc.... mens de som er merket "Demo1" leveres med kabler og manual. Det står at IO shield og brackets (tilleggskort) ikke følger med, men min erfaring er at dette følger med. Du har samme garanti på demovarer som på vanlige varer, så jeg kan anbefale å kjøpe demo hovedkort, men pass på at det er merket med "Demo1". NB! Det NF7 V2.0 demo kortet gir utrolig mye overklokkingsmoro for pengene Endret 16. mars 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Tho®¿ :Den første der er en demo vare, altså brukt / testet før.. Tror ikke du har garanti på kortet da.. Rett meg hvis jeg tar feil.. Det er en demovare ja, og som regel er det kort som komplett har fått i erstattning fra leverandøren så da er det så godt som nytt. Legg merke til en ting på demokortene fra komplett. De som er merket "Demo" leveres kun med hovedkortet, dvs uten kabler, manual etc.... mens de som er merket "Demo1" leveres med kabler og manual. Det står at IO shield og brackets (tilleggskort) ikke følger med, men min erfaring er at dette følger med. Du har samme garanti på demovarer som på vanlige varer, så jeg kan anbefale å kjøpe demo hovedkort, men pass på at det er merket med "Demo1". NB! Det NF7 V2.0 demo kortet gir utrolig mye overklokkingsmoro for pengene lækkert! da blir det DEmo1 Abit hovedkort på meg.. bestiller nå! Lenke til kommentar
defzx Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 I samme slengen, hva er forskjell på disse? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=5&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Eneste jeg ser er at den ene er demovare og at den har en annen farge. Er det noe mer? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) I samme slengen, hva er forskjell på disse?http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=5&s=pl http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...10&GrpID=5&s=pl Eneste jeg ser er at den ene er demovare og at den har en annen farge. Er det noe mer? Det er samme kortet, men den rimeligste er demovare. At fargen er forskjellig skyldes nok heller at det er brukt et annet bilde. Til info: Forskjellen mellom NF7 og NF7-S: - FireWire - SATA - SoundStorm lydbrikke (meget bra lydchip) Endret 17. mars 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Hmm jeg har valget mellom 2 256 brikker og 1 512 brikke. hva gir best ytelse?? For det er vel Dual Ram på hovedkortet? Lenke til kommentar
defzx Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Dual gir bedre ytelse, men er jo greit å ha 1* 512 så kan du jo oppgradere til 1024 senere.. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Hmm jeg har valget mellom 2 256 brikker og 1 512 brikke. hva gir best ytelse?? For det er vel Dual Ram på hovedkortet? NF7 serien kjører DualChannel RAM, men ytelsesøkningen er så liten at jeg vil anbefale deg å kjøpe en 512mb brikke isteden. da kan du heller nyte godt av de 3-4% med ytelsesøkning som DualChannel gir, når du skal oppgradere til 1024 Mb senere. dette er en bedre løsning enn å finne ut at dine 2x 256mb brikker blir ubrukbare når du bestemmer deg for å oppgradere til 1024mb. Endret 17. mars 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Tho®¿ Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Hmm det blir ikke med det første det da gitt..... ikke før litt utti April i hvertfall..... Trenger litt mer penger . Men det jeg lurte på VAR: er det best med 2x 256 ELLER 1x512 (og 256 brikkene skla bror min kjøpe etterhvert så det er ikke no prob.) Så: 2x 256 Dual el. 1x 512 Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hmm det blir ikke med det første det da gitt..... ikke før litt utti April i hvertfall..... Trenger litt mer penger . Men det jeg lurte på VAR: er det best med 2x 256 ELLER 1x512 (og 256 brikkene skla bror min kjøpe etterhvert så det er ikke no prob.) Så: 2x 256 Dual el. 1x 512 I et AMD XP system gir Dual Channel RAM maksimalt 3-4 % bedre ytelse, og dette er så lite at det derfor ikke blir merkbar i praksis. Når du samtid tar med i beregningen at det oftest er lettere å overklokke med kun en rambrikke, så velger de fleste å kjøpe 1 stk 512 mb istedet for 2 stk 256 mb. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Når du samtid tar med i beregningen at det oftest er lettere å overklokke med kun en rambrikke, så velger de fleste å kjøpe 1 stk 512 mb istedet for 2 stk 256 mb. Men 512MB brikker klokker dårligere enn 256MB... Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Men 512MB brikker klokker dårligere enn 256MB... Kunne du utdypet dette? Hva med 1024mb brikke, er den enda vanskeligere å klokke? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Dobbelt så mange chipper... alt som skal til er at én av dem ikke vil mer. Jeg har ikke akkurat studert nøye hvor stor forskjellen er, men jeg vil tippe omtrent 5 MHz gjennomsnittlig. Selvfølgelig kan også en 512MB brikke klokke bedre enn en 256MB av samme type. Enda værre med 1GB ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå