jh_ Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Har endelig fått kjøpt meg dvd-brenner nå! (BTC DVD-brenner IDE DRW-1008IM Retail) ..men når jeg har plugga den i å skal brenne, så kommer en feilmelding (Se nederst)! Jeg hadde akkuratt samme problem for en stund siden, da jeg skulle skrive til/fra vanlig cd, men da fikset jeg det ved å bare resette biosen.. Prøvde dette nå, uten hell Kjører Win2k & WinXP og får samme resultat på begge. Jeg har sjekket på hjemmesiden til BTC etter noe troubleshooting e.l. men fant ikke noe, så jeg sendte de en mail. (har ikke fått svar enda..) Noen som har/har hatt samme eller lignende problem? Eller som har noen forslag til hvordan jeg kan få fikset dette? Har forøvrig prøvd med den integrerte brenne-funksjonen i XP, og Nero StartSmart. Og oppdatering av firmware hjalp ikke. Her er feilmeldingen jeg får opp; "A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer. DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL If this is the first you've seen this error stop screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask your hardware or software manufacterer for any Windows update you mightneed. If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory such as caching or shadowing. Technical information: *** STOP: 0x000000D1 (0x00000002, 0x00000000, 0xF8818EA7) *** usbuhci.sys - Adress F8818EA7 base at F8816000, Datestamp 3f04cfa0 Beginning dump of physical memory" Trenger hjelp!! eeek Endret 15. mars 2004 av jh_ Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Kan nok være greit å reinstallere windows, slike problemer kommer ofte når det er rot med drivere. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg kjører win2k og winXP, så det burde egentlig ha funket på et av de uansett.. men jeg formaterte faktisk i forigårs, men det hjalp ikke Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL = konflikt i din maskin mellom en eller flere komponeneter eller drivere. Tviler på at dette er brenneren sin feil. Men en slik feil kan være meget vanskelig å finne. Prøvd ren windows (ikke legg inn IDE drivere) + nyeste nero 6.3.0.3? Lenke til kommentar
larsli Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Denne feilen kan være alt mulig av hardware-feil, f.eks.feil på RAM, hovedkort etc. Endret 17. mars 2004 av larsli Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hmm sansynligvis så har vel ikke maskinvaren gått i stykker fordi han har plugget inn en DVD - brenner. Bruker du en IDE kanal som du ikke har brukt før dvs som har stått åpen. Da kan det hende at det holder med å avinstallere driveren for den IDE kontrolleren og så vil Windows installere den på nytt når du restarter maskinen. Lenke til kommentar
larsli Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Vet bare at da jeg hadde akkurat samme feilen selv så var det RAM'en som var gåen. Brenning av DVD fører til kraftig bruk av RAM og det kan hende at det blir feil i lesing/skriving fra/til minne. Det kan også skyldes inkompatibilitet mellom hovedkort og brenner. Endret 17. mars 2004 av larsli Lenke til kommentar
jugg Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 prøvd formattering og installering av windows MENS brenneren står i? windows skulle vel fixet irq og sånt fint av seg selv da Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 OC-Freak: prøvd, hjalp ikke Snabel: Neida, ide kanalen har vært i bruk før.. før så stod den vanlige cd brenneren der.. larsli: Det høres logisk ut ja Jeg skal prøve å få lånt med en ram-brikke jugg: jepp, det gjorde jeg faktisk i helgen Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Har fått høre at MSI hovedkort har problemer med brennere, spesielt dvd-brennere.. Så jeg endte opp med å bytte hk, det funka! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå