jonas.follesoe Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg posterer denne meldingen under "annet om hardware" da jeg finner denne kategorien mest passende. Jeg har en Fujitsu Siemens Celsius H bærbar datamaskin. P4 1.7ghz prosessor, 1gb ram, 60gb hdisk, 15.1" skjerm, trådløst mus og tastatur. Jeg har problemer med at mus og tastatur "lagger". Jeg kjører Windows XP professional, ganske "ny" installasjon, og er rimelig sikker på at jeg hverken har spyware eller virus på maskina. Problemet er at det virker som om "threaden"/"servicen" som leser input fra mus/tastatur henger seg hvert 3-4 sekund. Alt "lagger" ett sekund før det løsner igjen. Tastaturet på bærbaren min er ganske spessielt, det er nemlig mulig å ta av og bruke som et trådløst/eksternt tastatur. Jeg har tidligere postert meldinger hvor jeg lurer på noe så "tåpelig" som om jeg har bluetooth eller ikke. For, det står "ingen" plasser at det er bluetooth støtte på maskina, men likevell påstår Windows at det er en "bluetooth mouse" og "bluetooth keyboard" når jeg starter maskina etter å ha fjernet driverene. Jeg mistenker at det er en "propriotær" greie fra siemens, og at de ikke vil markedsføre maskina med bluetooth siden det ikke er "ekte". Jeg kan være helt på jordet her. For 14 dagers tid siden installerte jeg en billionton bluetooh key for å kunne kommunisere med mobiltelefonen min. Jeg hadde store problemer med programvaren/driverene, og ingenting fungerte som det skulle. Jeg avinstallerte derfor programvaren og driverene. Jeg misstenker at dette kan være noe av skylden for mus/tastatur problemet. Kan det være en konflikt mellom billiionton og tastaturet? Hvordan vet jeg sikkert at jeg er helt kvitt bluetooth key'ens drivere? Håper noen andre kan hjelpe meg. Jeg står hvirkelig fast! Håper å slippe å installere OS på nytt. I sikkerhetsmodus fungerer det fint. Har prøvd å kjøre "diganostics startup" ved hjelp av msconfig, men feilen er der fortsatt. Har og forsøkt med ekstern ps2 mus og tastatur, uten hell. Vennlig hilsen Jonas Follesø Lenke til kommentar
allvis Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Bærbare , bruker ha ett eget hibernation system, i bios, for mus , tastatur, du bør sjekke om biosen har blitt endret av den programvaren. Er det ikke med en gjenopprettingsdisk for maskinoppsettet? Det bruker være det. Finner du den, så start opp maskina med den, og følg anvisningen. Lenke til kommentar
jonas.follesoe Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Hei. Har en recovery CD som fulgte med maskina, men det eneste den gjør er å installere Windows og drivere på nytt. Det er jeg lite interresert i. Tar lang tid å sette opp alt av programvare på nytt (Office, Visual Studio, SQL Server osv). Har og tittet litt i bios, men ikke mye tastatur/mus instillinger. Det rare er at feilen er så "tilfeldig". Dersom jeg re-booter 4-5 ganger, så fungerer det plutselig. Denne meldingen f.eks er skrevet med laptopen min. Men, dersom jeg f.eks slår av maskina og slår den på igjen, så er feilen tilbake. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 høres egentlig ut som en softwarefeil, det er da ikke så mye stress å legge inn windows på nytt, det "må" gjøres en gang iblandt uansett! Lenke til kommentar
allvis Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Gjør som jeg, bruk en exstern disk, ( eller låsbar skuff til vanlig pc )og bruk norton ghost 5, 1 eller powerquest driveimage, om du kjører xp, og bruk ex disken som sikkerhets kopi,, vel å merke når wind fungerer, og alle programmer fungere, etter nytt oppsett, om du da får crash, er det bare å speile tilbake hele greia fra ex diskn, biligste, beste og raskeste back up som finst. Tapestores er dyrt, og dårlig i forhold.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå