Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router mot Router

Anbefalte innlegg

Vi er noen som kjører trådløst nettverk (hus til hus), og bruker Bredbåndsrouter (D-Link 614+) i det ene huset og trådløse nettverkskort i de andre.

Vi har forsøkt å kjøre to bredbåndsroutere (614+) mot hverandre med de kan ikke "snakke" sammen.

Er det noen som har erfaring med dette og som kan anbefale noen produsenter som har routere som "snakker" med hverandre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT: Misforstod :)

Som Dennis sier, så er det funksjonalitet som heter bridging som må støttes av routerne. I tillegg er det lurt å nevne her at det er fåtall wireless routere som kan bridges og 'samtidig' ta imot klienter.

Endret av joebush
Lenke til kommentar

var og så på routerne og d-link 614+ støttet ikke bridging.

jeg vil anbefale asus WL-500G som støtter bridging.

vet ikke om man kan sette opp den d-link routeren som client men du kan jo få tak i en gammel pc og sette trådløst kort i og så sette den pc'en opp som client.

Lenke til kommentar
var og så på routerne og d-link 614+ støttet ikke bridging.

jeg vil anbefale asus WL-500G som støtter bridging.

vet ikke om man kan sette opp den d-link routeren som client men du kan jo få tak i en gammel pc og sette trådløst kort i og så sette den pc'en opp som client.

Poenger mitt var at han i hvert hus vil nok ha en router som både kobler seg opp til naboen samtidig som routeren lar klienter koble seg opp. Det var i alle fall min forståelse. Det finnes noen wireless routere med bridging som samtidig lar klienter (PC'er) bruke den som aksesspunkt, men de er få. (Og sikkert ikke billige)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...