vegard83 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Kjøpte Hercules Dj Console i dag, men problemet er at softwaren som følger med er ganske dårlig. Derfor ønsker jeg heller å mixe med pcen i Traktor. Dj consolen skal være fungere som eksternt lydkort med 5.1 og multichanneled. Likevel når jeg åpner Traktor 2, kan jeg kun assigne 2 outputs (0 og 1). Derfor får jeg kun assignet til Master kanalene, og ikke Monitor kanalene (som skulle vært 2 og 3). Hvorfor kan jeg ikke assigne fler outputs når kortet faktisk er multichanneled? I praksis betyr dette at jeg ikke kan mixe med headphones.. Og da blir det jo ganske håpløst.. Noen tips her?? Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Sannsynligvis må du bruke ASIO driverene, såvidt jeg har klart å se har ikke Hercules og Nativeinstruments fått ferdig full funksjonalitet mellom dj console og traktor enda. Jeg venter forøvrig inn en enhet fra guillmot iløpet av et par uker. Lenke til kommentar
vegard83 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Javel ja... Men jeg tenkte bare å bruke dj consolen som et rent lydkort i forbindelse med Traktor. Altså ikke selve consolen som sådan. Burde ikke dette fungere greit så lenge det er 5.1 og multikanals? Lenke til kommentar
MuD Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Kor finner man mixe progammet Traktor... hadde det før mn også mistet eg det Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Men jeg tenkte bare å bruke dj consolen som et rent lydkort i forbindelse med Traktor. Altså ikke selve consolen som sådan. Det er fremdeles en fordel å bruke ASIO-drivere (hvis de finnes til enheten din). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Kor finner man mixe progammet Traktor... hadde det før mn også mistet eg det Det kjøper man i butikken... Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg bruker mj studio, og personlig må jeg bruke 2xMono. Skal du ha 2x stereo har jeg skjønt det slik at du må ha 2 lydkort, og ikke bare crappy crap crap surround dritt på pc'en (no offence, men 5.1 på pc er overrated ) Lenke til kommentar
vegard83 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 nei nei... jeg har brukt audigy2, og da funker det helt fett med 2x stereo... men tilbake til det ASIO-greiene...hvordan konfigurerer jeg det? Er ikke helt dataekspert..hehe Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Installasjonen av DJ Console burde ha installert dem på systemet ditt. Start Traktor og se om du kan velge ASIO der. Lenke til kommentar
vegard83 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Etter mye lok klarte jeg å finne ut av det... Var bare å slå på ASIO i settings på lydkortet liksom... Takk for all hjelp... Så får vi håpe de folka hos Hercules klarer å fikse sånn at dj consolen funker med Traktor etter hvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå