Gå til innhold

P4 1.6 ghz @ 2.4 ??

Anbefalte innlegg

Hei..leste den anbefalingen for overklokkeren.Der anbefaler de en P4 1.6 ghz og de garanterer (nesten) et den klarer 2.4 ghz med standard boxed kjøler.Noen som Har prøvd dette og kan bekrefte dette? eller noe lignende? Spesielt med det hovedkortet de anbefaler Abit SD7-533.

Skal kjøpe meg dette i neste uke..Noen råd tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med 1.6A boxed og et Asus P4T-E kan FSB lett økes til i alle fall 133 MHz med BIOS rev. 1005e noe som gir overkant av 2.1 GHz. Rambus bør imidertid settes ned slik at den fortsatt går på 400 MHz. Rambus brikker blir veldig varme. Overklokker ikke selv men en kompis testet dette uten å øke spenning og endre på kjøling. 10 degC temp. økning må sies å være lite å klage over. Gikk stabilt. Noe utover dette har jeg ikke personlig kjennskap til.

Lenke til kommentar

Intel Pentium IV Northwood 1,6GHz @ 2,4GHz bør gå på et Abit SD7-533 hovedkort. NW'ene er sinnsyke overklokkere. Boxed kjøler + Bra hovedkort & minne; så "skal" det nok gå. Det er masse folk her på forumet med lignende maskiner, som de har overklokket ganske heftig :smile:

Lenke til kommentar

hehe..jeg har regnet litt på det pga den er sikkert låst på 16x100 sant? Så 16x133 =2128 + et par mhz. J eg får bare håpe den rammen som jeg får låne av broren min er av passelig kvalitet..Jeg kjøper ikke ram pga lavt budsjett..Kjekt med brødre :smile:

Men kan dere eventuelt anbefale noen bra merker som dere har hatt bra erfaringer med,eller vet er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...