karrog Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei, mottar veldig mye virus mail på jobbmailen min, men heldig vis så stopper virusprogget mitt alt sammen, men hvorfor kommer det så innnmari mye virus mail, får mellom 5 og 10 pr dag....... Noen som kan skjønne seg på Lenke til kommentar
magnus85 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det kalles SPAM og er mye av på internett for tiden. Får selv fra 0-100 om dagen, ikke til å unngå. Finnes spam-filtre men de færreste fungerer. Det enkleste er å skifte mail, og unngå å legge til mailen på internett. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Bruker mailwasher, avg og norton og jeg blokkerer alle adressene jeg får virus fra. Men det er egentlig ikke SPAM. Det er et virus og får du viruset så sender du ut e-poster til folk med viruset. Min e-post har blitt brukt til å sende ut virus uten at jeg vet det men nå er det stoppa. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hei, mottar veldig mye virus mail på jobbmailen min, men heldig vis så stopper virusprogget mitt alt sammen Bedre å stoppe virus ute på mailserveren før den må stoppes lokalt på maskina di ( plutselig kan det skje en glipp ) - har ikke sett snurten etter jeg bestilte virusfilter på online.no ved juletider ( kr. 29 pr. mnd. ). Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg får også sinnsykt mange virus infiserte emailer om dagen. De fleste har veldig lite innhold og en vedlagt fil på 30-40kb. Vet at avsender sannsynligvis er falsk, men er det mulig og spore den reelle avsenderen på noen måte? Det er vel kanskje noen kamerater som har meg i adresseboka som sitter og pumper ut disse mailene hele tiden. Får ca 10 slike mailer pr dag. Lenke til kommentar
.::7r¥m::. Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Det beste er stort sett å være føre var.. selv har jeg to kontoer.. en seriøs og en "spam" konto. Også har satt spam kontoen til å videresende til den nye.. så kan jeg bare stoppe videresending når det blir for mye spam der.. Lenke til kommentar
digiconsult Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 Ok en gang for alle: (jeg får spm om dette på jobben ca. hver dag) Slik fungerer disse virusene (hypotetisk): 1. Et virus infiserer Geir sin e-post 2. Viruset leser av alle Geir sine kontakter 3. Viruset sender ut mail fra Geir sin e-post til de som er i kontaktlisten 3. men ikke fra Geir sin adresse viruset bøffer en av de andre adressene og sender fra Geir sin e-post, men det ser ut som det kommer fra Geirs kollega Kari, som mottageren ikke engeng kjenner! Derfor får man masse virus på jobbmailen, fordi den ene gangen du sendte e-post til [email protected] ble du lagret i kontaktlisten, og når han fikk virus fra [email protected] ble du infisert, men tilsynelatende fikk du e-posten fra [email protected], som du ikke kjenner... Det blir dermed et JOBBFENOMEN og ikke så mye å gjøre med. Bortsett fra å kreve at de som hoster mailserveren setter inn virusfilter da, noe de skal gjøre gratis, ellers er de ikke verdt et flatt øre. Det er som å gå på posten og måtte betale ekstra for ikke å få miltbrann i konvolutten fra bestemor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå