EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Hei! Har lyst å bruke dette registrerings skjemaet: link EDIT: Se helt nederst. Men forstår ikke helt hvordan jeg skal sette det opp i databasen MySQL. Kan noen forklare meg litt grundigere? Takk! PS! Vis dere vet om bedre script's så si ifra Endret 15. mars 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hvis du er på jakt etter et annet script kan du kikke på hotscripts.com For å lage den databasen kan du gjøre slik: create table TabellNavn( name varchar(50), email varchar(32), phone varchar(8), PRIMARY KEY(phone) ) Kan kanskje være lurt å lage et eget id felt. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Enda mer spesifikt, må ha det inn me teskje. Bruker phpMyAdmin. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Fyll inn det ???????? sa i "Spørringsvindu" elns. i PhpMyAdmin. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Fyll inn det ???????? sa i "Spørringsvindu" elns. i PhpMyAdmin. du har ikke peiling har du vel? hehe Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Fyll inn det ???????? sa i "Spørringsvindu" elns. i PhpMyAdmin. du har ikke peiling har du vel? hehe Den kommentaren skjønte jeg ikke. FYI: ??????? er nicket til fyren som postet nesten rett over meg... Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Fyll inn det ???????? sa i "Spørringsvindu" elns. i PhpMyAdmin. du har ikke peiling har du vel? hehe Den kommentaren skjønte jeg ikke. FYI: ??????? er nicket til fyren som postet nesten rett over meg... Ja, viste det, men du sier: Fyll inn det XXX sa i "Spørringsvindu" eller noe sånt. i PhpMyAdmin. For meg ser det ikke ut til at du bare skal fylle ut noe sånt... Unnskyld viss jeg var litt frekk mot deg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Iom. at jeg ikke vet nøyaktig hva som står i linkteksten, skriver jeg "eller noe sånt". Ville vel være mer feil hvis jeg var skråsikker? For å være pinlig nøyaktig, heter det faktisk "Spørringsvindu" i norsk versjon, mens på engelsk heter det "Query Window". Fornøyd nå? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Jada, men er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hva tror du folk prøver på her a? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Har ikke lyst å krangle, men får det ikke til ved de beskrivelsene jeg har fått. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 [teskje] I den venstre menyen i PhpMyAdmin, er det en link helt nederst, der det står "Spørringsvindu". Den trykker du på. Når du har gjort det, limer du inn det ??????? skrev inn i det vinduet som kommer opp. Deretter må du vente litt for å se om det funker. Så trykker du på X'en oppe i hjørnet, skrur av maskinen, og gjemmer deg i en krok. [/teskje] Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 [teskje]I den venstre menyen i PhpMyAdmin, er det en link helt nederst, der det står "Spørringsvindu". Den trykker du på. Når du har gjort det, limer du inn det ??????? skrev inn i det vinduet som kommer opp. Deretter må du vente litt for å se om det funker. Så trykker du på X'en oppe i hjørnet, skrur av maskinen, og gjemmer deg i en krok. [/teskje] Likte den [teskje][/teskje] Har dessverre enda litt problemmer: SQL-spørring : create table TabellNavn( name varchar(50), email varchar(32), phone varchar(8), PRIMARY KEY(phone) ) MySQL sa: All parts of a PRIMARY KEY must be NOT NULL; If you need NULL in a key, use UNIQUE instead Nok en gang unskyld for den fæle oppførselen min. Var litt lei av å stresse me å sette det opp Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 [kjefter] Huff, dette er storm i vannglass! Gutten spør et spørsmål jo, hvis han ikke forstår hva dere mener, hvorfor skal det være hans feil? Han må jo tro han er tilbakestående med de tilbakemeldingene dere serverer. La nå topicen fortsette i rett modus! [/kjefter] Når du har en slik kodesnutt, er det en beskjed til mysql om å opprette en ny tabell, og informasjon om hva den tabellen skal inneholde. Enten kan du bruke koden som ovenfor, men legge til NOT NULL etter phone vchar(8), eller så finnes det et annet lurt triks som gjør at du kanskje har litt bedre oversikt: klikker du på navnet i databasen, finner du en liste over alle tabeller. Nederst står det noe som "lag ny tabell med X rader". skriv inn 5 rader f.eks. (husk ID-felt), så kan du ta den derfra. Der er det drop-downmenyer som også viser deg andre settinger for en tabell. lykke til =D Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Fikk det fint til jeg! # phpMyAdmin SQL Dump# version 2.5.6 # http://www.phpmyadmin.net # # Vert: localhost # Generert den: 15. Mar, 2004 klokka 22:00 PM # Tjenerversjon: 4.0.17 # PHP-Versjon: 4.3.4 # # Database : `reg` # # -------------------------------------------------------- # # Tabellstruktur for tabell `reg` # CREATE TABLE `reg` ( `name` varchar(50) NOT NULL default '', `email` varchar(32) NOT NULL default '', `phone` varchar(8) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`email`,`phone`) ) TYPE=MyISAM; # # Dataark for tabell `reg` # INSERT DELAYED INTO `reg` (`name`, `email`, `phone`) VALUES ('påmeldt1', 'mail2', 'nr1'), ('påmeldt2', 'mail2', 'nr2'), ('påmeldt3', 'mail3', 'nr3'); Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Takk, fikk det til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå