tonn-and Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei! Jeg har noen rykter om nikon har veldig dårlig økonomi. Og no ber om penger om dei ikke skal gå konkurs. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Covcon Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Etter hva jeg har skjønt så er de helt kriserammet ja. Ikke klar for konkurs, men de sitter ganske dypt i det. Jeg er ikke økonom, men det de nå gjør for å holde hodet over vannet er visst ganske desperate saker. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Nye Nikon D70 vil nok hjelpe litt. De selger som varmt hvetebrød i butikken jeg jobber. Lenke til kommentar
tonn-and Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Får håpe dei greier seg. Ikke bra for lite konkuranse heller Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Nikon har vært favorittmerket siden jeg hadde F801, håper virkelig de ikke opplever en konkurs, det er det siste merket fortjener etter alle disse årene med toppkvalitets produkter. Jeg vet om Canon og, men "det er bare en Nikon".. var glad i kameraet jeg hadde. Kjøpte det brukt for 8 lapper husker jeg, med svært avansert databakstykke og SB24 blitz samt et par objektiv jeg ikke lengre husker hva var. Har så lyst på D70, men må prioritere.. *sukk* Lenke til kommentar
isen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Noen som vet noe mer om Nikon og økonomien. Det skal vel en del til før et slik gigantselkap går konkurs. Skikkelig trist hvis de ikke greier seg. edit:skrivefeil Endret 16. april 2004 av isen Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Ja Nikon har ikke hatt helt hell på digitalkameramarkedet. Litt for klumpete modeller og litt for mange uheldige feil på sine semi-proffmodeller. Men ALLE som har testet D70 har konkludert med at det sannsynligvis er det beste kjøpet du kan gjøre per dags dato. I motsetning til Canon som stripper "billig-300D'en" i motsetning til dyrere modeller, så har Nikon proppet D70 FULL av alt som fikk plass. Slikt er likbart. (Jeg er IKKE en Nikon-fanatiker, heller Canon-fanatiker, men det er viktig å være OBJEKTIV likevel!) Det vil alltid være slik at den største og mest innflytelsesrike bedriften tar seg ekstra friheter for å tjene mer gryn, slik er det ABSOLUTT OVER ALT. Se bare på Sony, Canon, Microsoft, forsvaret, nær sagt alle som sitter på toppen. Men jeg tror ikke Nikon sliter Så mye enda... Det har rykte på seg for å være like bra i pressesammenheng som Canon, og et RYKTE i det markedet kan man leve lenge på. Proffmarkedet stoler mer på de med lang fartstid heller enn på nykomlinger med tilsynelatende "for gode til å være sant"-produkter. Lenke til kommentar
isen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Det er jo bare en måned siden konkursen kom opp her på forumet. Så det kan vel ikke ha forandret seg så veldig. Men vi får håpe Nikon tjener bra på D70 som den Nikon-fanatikeren jeg er. Jeg tror veldig, veldig mange venter på en evt. D2X. D1X begynner å bli gammel, den trenger en utskifting. Er det foresten noen som har en mening om hvor mange mp en DX sensor tåler. MartinLW skrev jo i testen av D70 at den ikke tålte så mange mp, men over 6 kan den vel muligens. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Aksjekurs siste fem år. Markedsverdi: $492.027b (Til sammenligning: Canon: $4,624b, Statoil: $29b) Konklusjon: Falske rykter. Endret 16. april 2004 av buskmann Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis hver enkelt sensor blir like liten som på kompakte digitalkameraer kan man vel fysisk presse inn 30-40 Megapiksler på brikken. Men man vil få problemer med diffraksjon og støy. Og det er nok mye optikk der ute som ikke vil klare å utnytte den ekstra oppløsningen. Jeg håper i stedet at man vil bruke en Foveon-liknende teknologi, slik at hver enkelt piksel blir bedre. Har man 8 millioner slike piksler tilsvarer dette omtrent 16 millioner "vanlige" piksler, og man får også liten filstørrelse. Det bør holde i massevis for de fleste av selv de mest krevende fotografene. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Forøvrig tror jeg det er sant at Nikon har gått dårlig. D70 vil nok hjelpe en del. Har hørt at Canon har nok penger på bok til å kjøpe samtlige konkurrenter Men man skal vel være forsiktig med å tro for mye på slike rykter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå