Gå til innhold

Ny DDR466 og DDR500 fra Kingmax


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener jeg har sett Kingmax i en norsk webshop, men jeg husker ikke hvem, og de er ikke med i prisguiden.

 

Les ;)

 

De som er oppsiktsvekkende med disse er at det er DDR500 som greier 2-2-2-5-timings! Det er de ene og alene om blant minne med denne hastigheten.

Lenke til kommentar

At BH-5 greier slike timings vet jeg jo, men det er de alene om blant 5ns chipper, ihvertfall "uten å mukke" (noen andre som greier det, men ikke på langt nær bra nok til at de har det som SPD-timings). Winbond sluttet å produsere disse for lenge siden, og de er vanskelige å få tak i nye nå. 4ns-chippene til Hynix og Samsung kommer ikke i nærheten av slike timings ved noen hastighet.

 

Dessuten er jeg sikker på at overklokkere får dem godt over DDR400 2-2-2-5. Det var jo ved 2,5v hvis jeg ikke husker helt feil, det er tom lavere enn mange hovedkort har innstilling for.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
At BH-5 greier slike timings vet jeg jo, men det er de alene om blant 5ns chipper, ihvertfall "uten å mukke" (noen andre som greier det, men ikke på langt nær bra nok til at de har det som SPD-timings). Winbond sluttet å produsere disse for lenge siden, og de er vanskelige å få tak i nye nå. 4ns-chippene til Hynix og Samsung kommer ikke i nærheten av slike timings ved noen hastighet.

 

Dessuten er jeg sikker på at overklokkere får dem godt over DDR400 2-2-2-5. Det var jo ved 2,5v hvis jeg ikke husker helt feil, det er tom lavere enn mange hovedkort har innstilling for.

hva er best og ha i CL da har 2,5 er det bra

Lenke til kommentar
Uansett, CL2 er ikke det laveste slik jeg ser det; mitt hovedkort gir meg mulighet til å velge CL1.5 - ikke at jeg har prøvd ennå, men den er der :)

Stemmer det, det er visse minnebrikker på visse hovedkort som greier cas 1,5 ved lav hastighet. Vet ikke sikkert om noen har fått det stabilt, riktignok.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...