Endre Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Kingmax har kommet med nye minnebrikker med IC-er med BGA-innpakning istedenfor den tradisjonelle TSOP-innpakningen. Det medfører flere fordeler. http://www.anandtech.com/memory/showdoc.html?i=1990 Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 I salg noe sted's? Fordelene er? Eller må jeg lese? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Mener jeg har sett Kingmax i en norsk webshop, men jeg husker ikke hvem, og de er ikke med i prisguiden. Les De som er oppsiktsvekkende med disse er at det er DDR500 som greier 2-2-2-5-timings! Det er de ene og alene om blant minne med denne hastigheten. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Vel - det er ved DDR400 at de greier 2-2-2-5, ved DDR500 må de opp på 2,5-3-3-7. Både mine Corsair TwinX PC3200 og Kingston HyperX PC3500 klarer 2-2-2-5 ved DDR400 uten å mukke. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) At BH-5 greier slike timings vet jeg jo, men det er de alene om blant 5ns chipper, ihvertfall "uten å mukke" (noen andre som greier det, men ikke på langt nær bra nok til at de har det som SPD-timings). Winbond sluttet å produsere disse for lenge siden, og de er vanskelige å få tak i nye nå. 4ns-chippene til Hynix og Samsung kommer ikke i nærheten av slike timings ved noen hastighet. Dessuten er jeg sikker på at overklokkere får dem godt over DDR400 2-2-2-5. Det var jo ved 2,5v hvis jeg ikke husker helt feil, det er tom lavere enn mange hovedkort har innstilling for. Endret 17. mars 2004 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 At BH-5 greier slike timings vet jeg jo, men det er de alene om blant 5ns chipper, ihvertfall "uten å mukke" (noen andre som greier det, men ikke på langt nær bra nok til at de har det som SPD-timings). Winbond sluttet å produsere disse for lenge siden, og de er vanskelige å få tak i nye nå. 4ns-chippene til Hynix og Samsung kommer ikke i nærheten av slike timings ved noen hastighet. Dessuten er jeg sikker på at overklokkere får dem godt over DDR400 2-2-2-5. Det var jo ved 2,5v hvis jeg ikke husker helt feil, det er tom lavere enn mange hovedkort har innstilling for. hva er best og ha i CL da har 2,5 er det bra Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 cl2 er det laveste, og dermed det "beste". off topic: lærer ikke folk tegnsetting på skolen lenger? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 cl2 er det laveste, og dermed det "beste". off topic: lærer ikke folk tegnsetting på skolen lenger? hurra Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 ...ahem...ikke 'og' og 'å' reglene heller virker det som ... kremt. Uansett, CL2 er ikke det laveste slik jeg ser det; mitt hovedkort gir meg mulighet til å velge CL1.5 - ikke at jeg har prøvd ennå, men den er der Lenke til kommentar
Endre Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Uansett, CL2 er ikke det laveste slik jeg ser det; mitt hovedkort gir meg mulighet til å velge CL1.5 - ikke at jeg har prøvd ennå, men den er der Stemmer det, det er visse minnebrikker på visse hovedkort som greier cas 1,5 ved lav hastighet. Vet ikke sikkert om noen har fått det stabilt, riktignok. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 hmm, dersom jeg stiller inn litt med CAS og slikt, muligheter for at jeg for klokket lengre da? vet at det er minne som stopper meg nemmelig, har pc2700 CL2.5 winmos og p4B 2,[email protected] fsb: 161! minne kjører på 403 Mhz Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Noen som kan gi noe input på hvilke HK og RAM-brikker som klarer cas 1,5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå