Gå til innhold

Deling & Sikkerhet

Anbefalte innlegg

Satt for en stund siden på en datamaskin hjemme ca. 1 mil unna (om det er interessant).

Den har Windows XP Pro, og jeg satt og skulle sperre diverse brukere fra min eksterne harddisk.

Det som skjedde var at jeg begynte på noe som jeg trodde gikk, å sperre alle andre administratorer enn meg. Dette gikk opp for meg en liten stund senere, og jeg avbrøyt prosessen, men et par mapper hadde allerede blitt sperra.

Jeg "took ownership" på mappene, og alt funka fett, der nede.

Nå har jeg dratt hit opp (til mitt andre hjem, fortsatt 1 mil unna :roll: ), og her fins bare Windows XP HE. Så prøvde jeg å komme inn i de nevnte mappene som ble berørt av flausa mi. X INGEN TILGANG

Jeg vet at man ikke får opp deling og sikkerhet i Windows XP HE, men mener å huske at dersom man starta opp i Sikkermodus kom dette som et alternativ.

Problemet er at når jeg starter opp i sikkermodus, vil ikke maskina finne den eksterne disken... :mad:

Noen med noe forslag for å løse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit nok... syns den passa inn i lagringsmedier når jeg starta å skrive den, og den gjør jo forsåvidt det til en viss grad ennå...

Men, Blib, hva med å faktisk svare på noen spørsmål inniblant, og ikke bare saumfare forumet hele tiden bare for å flytte tråder i hytt og vær?

Lenke til kommentar

Beklager.....men jeg får litt lyst til å peke på Home Edition. Det er alt annet enn et godt svar.

Hva med å enable Simple File sharing på XP Pro? Man kan ikke disable det på HE så langt jeg vet. Hjelper det?

Lenke til kommentar

Joda, det er jo gjort, siden jeg har blitt eier av disken osv. Men jeg vil jo også ha muligheten til å komme inn i mappene hvor enn jeg er, og da funker jo ikke dette - hvis jeg hele tiden må dra til den maskina som har XP Pro (Som er 1 mil unna, som jeg ikke skal "møte" på to uker")

Problemet blir vel FireWire-tilkoblinga når maskina er i Sikkermodus. Vil det funke om jeg starter maskina i Sikkermodus med nettverk, evt. noe annet?

Eller evt. å bruke USB2.0 når jeg skal gjøre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...