tripper Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 I forbindelse med skolen, trenger jeg å overføre store filer fra en pc på skolen og til min hjemme pc. Er det måter jeg kan gjøre dette over nettet (ikke mail)? Finnes det prog vare slik at jeg kan overføre filer til min hjemme pc. så lenge den står på logget til nettet? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Sett opp en ftp-server (F.eks. Serv-U) på din hjemmepc med en konto som har upload-rettigheter. Deretter logger du deg på ftp-serveren din ifra skolen og laster opp (f.eks. med WS_ftp). Lenke til kommentar
tripper Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 OK, sette opp ftp server, akn noen gi en rask innføring eller link til slik info? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Serv-U er veldig enkelt. Innstaller på hjemme-pc'en og følg instruksjonene. Serv-U loser deg igjennom oppsettet med en wizard der du skriver inn IP-adressen til pc'en din, evt. navn på serveren. * Du bør ikke tillate anonymous login. * Opprett en konto der du gir lese/skrive-tilgang til mappen du vil laste opp til/ned ifra. Last ned Serv-U her. Lenke til kommentar
tripper Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 Takk takk, men skaper det noen problerer at jeg ikke har fast ip.adr Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Egentlig ikke, hvis det bare er en enkelt overføring som skal gjøres. Men Serv-U hjelper deg også å sette opp en dynamisk ftp-konto. Uansett har du jo en "fast" IP. Du må bare huske på IP'en du har før du drar til skolen. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 http://www.radmin.com - en veldig enkel program som overfører filer, og man kan også gå direkte inn i skrivebordet på andre PC-en..da må du ha begge programmer på begge PCene........ Lenke til kommentar
tripper Skrevet 24. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2002 det ble bulletproof. fungerer bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå