Koma Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hey! Hvem av disse bør jeg velge? Hvem er mest stabil? Jeg har begge hos meg nå utlånt fra NGT. Den ene skal sendes tilbake. Mitt problem har vært følgende: 3351 har en lås som gjør at når mange porter blir scanna eller noe sånt f.eks. ved bruk av All-seeing eye kuttes internett forbindelsen til alle maskinene i huset utenom hovedpcen. Dette har skjedd med 2 stk. 3351 jeg har prøvd. Jeg har hatt 4542 hos meg også, men denne klarer ikke siste firmwaren da den blir ustabil på online spill. Jeg har derfor fått tilsendt en 4542 til med gammel firmware som ser ut til å fungerer greit, men i natt så slutta ADSL lampa å lyse (ustabil???). Jeg måtte restarte den for å komme på nett. Jeg vet iallfall at 3351 virker stabil på den måten den ikke slår seg av og har samme hastighet på online spill. Jeg har også følt at 4542 har lagga litt i spill d.v.s. si at jeg henger etter. Jeg må sikte på motstanderen på en litt annene måte for å treffe. Men dette kan jo også bare være de aktuelle serverne selv om jeg har en ping på 50. Med andre ord får jeg ikke brukt b.la. All seeing eye på 3351 ruteren, men den virker derimot stabil på hastigheten. Hvilke bør jeg velge da ingen av dem er helt gode? Det som er viktig er at den er til å stole på ved onlinespill. Har noen erfaringer med disse? Lenke til kommentar
Herm Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 3351 funker bra her. Ingen problemer ved online-spill, og i tilegg er den forholdsvis grei å konfigurere. Har desverre ingen erfaringer med 4542. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det at lampa slutter å lyse har ikke nødvendigvis noe med routeren å gjøre. Det hender at nettet er nede, faktisk. Og det er i 95 % av tilfellene Telenor sitt nett det er snakk om, dersom man ikke har en annen leverandør (fiber o.l.). Routerene suger like mye, og vil alltid stikke en kjepp eller to i hjula dine uannsett. Jeg har egentlig gode erfaringer med 4542, den kan takle det meste. Ny bios og / eller ny firmware er ikke en universal løsning på alt. Oppgradering av de to komponentene er ofte overvurdert, da den nye ikke alltid er like refleksiv og kompatibel som en eventuell gammel versjon. Lenke til kommentar
Koma Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Jeg har prøvd tre forskjellige 4542 det siste året og to av dem har hatt problemere etter en stund. Jeg tror at, som du sier, at den ikke takler helt den firmwareoppgraderingen. Når det gjelder 3351 har jeg kun hatt et problem og det er det med portene. NGT sier også at dette er en funksjon innebygget i ruteren som ikke kan fjernes og som kan føre til kontaktproblem. Da kreves bare en omstart av ruteren så er den ok. Dette kan skje et par ganger i uka. For hus med en pc fungerer sikkert dette greit, men jeg har fire og det er irriterende når jeg må restarte ruter og kanskje tre av pcene er i bruk. Og min erfaring med 4542 har vært bra, men etter en periode har den på en eller annene måte sviktet, men dette når den har hatt siste firmware oppgradering. Konfigurasjoner gjør jeg allikevel i telnet. Men er ikke 3351 i bunn og grunn en bedre ruter en 4542? Endret 16. mars 2004 av Koma Lenke til kommentar
Koma Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Da jeg kom hjem fra jobb i dag hadde ADSL lampa sluttet å lyse på 4542. Det er nå andre dagen på rad. En restart måtte til for å komme på nett. Jeg koblet til 3351 og prøver nå den et par dager til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå