Gå til innhold

Er telekinese mulig?

Anbefalte innlegg

Jess, tror dere telekinese er mulig? Jeg har forskjellige teorier om dette, og jeg tror det er mulig.

Tanker kan påvirke materie, at du kan bevege kroppen er bevis på dette. Det får meg til å tenke at tanker/følelser også er materie. Siden materie kan manipulere materie burde så vil dermed tanker selvsagt være istand til å manipulere materie. Så kan vi spørre oss, kan tanker påvirke materie på avstand? Altså annen materie enn selve kroppen..

I fysikken (eller kvante-fysikken :D ) er det ett bevist fysisk fenomen som heter entanglement, sammenfletting på norsk. Dette sier at all energi påvirker og manipuleres av all annen energi rundt den. Setter du en eske ved siden av en annen eske vil energien fra disse påvirke hverandre selv på avstand.

Kvantefysikken sier at absolutt alt er energi men i ulike former, universet er som en innsjø, og alle ting er som noen dråper vann i innsjøen. Mennesker, planeter, hus, alt er som noen dråper vann for energien stopper ikke noe sted men blandes sammen med energi i nærheten.

Dermed, tanker er energi, og den energien sprer seg rundt deg.. Dette vil jeg hevde er vitenskap og ikke noe hokuspokus. Når energien din sprer seg rundt og vi vet energi kan manipulere energi skulle det ikke være noe annet enn trening som skal til for å finne ut hvilke tanker som sprer den energien som trengs for å gjøre telekinese eller andre ting.

Dette er min teori da, men det finnes sikkert like mange teorier på hvorfor det virker som det finnes personer som driver med dette :)

skal du dra igang denne diskusjonen her også nå el_polla!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

At vi (vanlige) mennesker bare bruker noen få prosent av den totale hjerne kapasiteten er ikke en myte.

Forskning har vist at under påvirkning av LSD brukes ca.60-70% av hjernen.Man kan jo spørre seg hva de "ukjente" delene av hjernen brukes og kan brukes til siden vi bare går på "tomgang" ?

OBS:Må bare legge til at jeg personlig aldrig har prøvd LSD og jeg vil absolutt ikke oppfordre noen til å prøve det.Ikke kult å havnet på en (lukket) psykriatisk avdeling.

Personlig tror jeg at vi til en viss grad kan "trene" opp hjernen.Hjernen er som en muskel som kan trenes opp,og dette gjelder bla. hukommelsen (feks.huske korta i en kort-stokk).

Når det gjelder telekinese så har jeg ingen formening om dette enda (gidder ikke google det nå)

offtopic/:Noen som har vært hos en homeopat noen gang? :omg: ...... :hmm:

Mine 50 øre.

Edit:Finner ikke linken om lsd VS hjerne.

Endret av shorin
Lenke til kommentar

Menneskers følelser kan jo gi utslag på visse aparater, husker ikke hva de heter. Det er noen slike aparater rundt i verden, de genererer 0 og 1 tilfeldig. Under WTC kolapsen så gikk det store utslag på de. Utslaga stemte med tiden de forskjellige fikk greie på det rundt i verden også.

Leste det i Ilustrert vitenskap, litt uklart om det er sant.

Jeg selv har ikke no formening om det.

Lenke til kommentar

Lord-KGA, Det har jeg og hørt om. Det kan vel tolkes på mange måter..

Slik jeg ser det så kan det støtte for ideen om at telepati er mulig. Når mennesker registrerer fare sender de ubevisst ut telepatiske signaler kanskje?

Det bør iallefall være utenfor enhver tvil at signalene kommer fra menesker.

Lenke til kommentar
Se på Uri Geller, han som bøyer teskjeer og slikt

Uri Geller er da antagligvis en illusjonist og vet du hva de gjør det får oss til å se ting som ikke er sant :p:thumbs:

Nei... hva da?

Husker det var en som hadde et ptogram på tv som gikk ut på å vise allmenheten hvordan en gjorde slike "magiske" triks. Han hadde maske og slikt i frykt for å vise sin indiditet. Andre ilusjonister og magikere var lite glade for hans avsløringer.

Lenke til kommentar
Se på Uri Geller, han som bøyer teskjeer og slikt

Uri Geller er da antagligvis en illusjonist og vet du hva de gjør det får oss til å se ting som ikke er sant :p:thumbs:

Nei... hva da?

Kom til a tenke pa at Uri Geller faktisk saksokte Nintendo p.g.a. av at han mente at de "hermet" etter han nar de brukte Kadabra og Alakazam i pokèmon. De hadde teskjeer i hendene sine og de boyde dem noen ganger

Lenke til kommentar
  • Hårek låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...