Gå til innhold

Brukeres avatarer på trege servere

Anbefalte innlegg

Det er flere brukere som har avatarene sine liggende på treige servere, noe som kan være ganske irriterende siden man ikke blir flyttet til første nye post før alle bilder o.l. er lastet på sida, dette kan føre til opptil 5-10 sekunder med venting på å bli automatisk flyttet til første nye post pga. at en avatar ligger på en treig server.

Lurte på om det var mulig at alle avaterer automatisk ble lagt inn på deres servere, evnt. om det kan bli lagt en regel for dette, at moderatorer som legger merke til en avatar på treig server, fjerner denne og gir beskjed til bruker?

Jeg er forresten tilhenger av muligheten for å bruke avatarer, mye lettere å kjenne igjen folk, og man ser raskt om det er vanlige brukere eller moderatorer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vell litt dummt og nekte dei som ikkje har tilgang på dei raskaste serverane og bruke avataren sin før dei finner ein annan plass og plassere avataren. Opplever eg slike forsinkelser så scroller eg berre nedover og bruker klokkesletta som rettningslinjer slik at eg ser kva som er nye innlegg.

Lenke til kommentar

Bruker Opera jeg også, den beste løsningen hadde kanskje vært å gjort det slik at avatarene ble lastet opp til forum-serveren.

En kjede er ikke sterkere enn det svakeste leddet, i dette tilfellet er det bilder fra trege servere som er det svake leddet i en ellers sterk kjede

Lenke til kommentar

QUOTE (Morpheus^ @ 16/03/2004 : 22:53)
QUOTE (Orjanp @ 15/03/2004 : 19:59)
Bruker Opera, og har skrudd av visning av avartar. Merker naturlig nok ingenting. :)

det kan man vel strengt tatt fikse i kontrollpanelet

Det var igrunn det jeg mente. Ser i ettertid at informasjonen om at jeg bruker Opera da ikke egentlig er interessant.

I og med at lasting av avartarer fra hw.no sine servere spiser båndbredde, vil det vel kunne resultere i et generellt tregere forum. Og det er det ingen som er tjent med. Håper derfor at det ikke vil bli aktuellt.

Da bør man heller anbefale brukere å bruke gratisleverandører som har god linje. M.a.o. ikke Telenor's home.no adresser.

Uansett vil vel bildene cach'es lokalt på maskinen, så det er vel et problem som kan minskes ved å øke cache størrelsen til nettleseren

Lenke til kommentar

Mr. Ueland: Men kunne det vært en idé å ha info om at en helst bør ha avaterer på forholdsvis raske servere, skrevet i kontrollpanelet der hvor man velger avatar? start.no/home.no.net er jo en typisk gratis/rask/stabil server.

Lenke til kommentar

Og hvem i huleste vet hva som er "de raskeste serverne"?

De fleste her bruker nok hjemmeområdet på ISP'n sin. Hvorfor skulle ikke det være rask server? Skal man bli tvunget til å lete etter servere, og i såfall hvilke muligheter har man da til å MÅLE hvor rask den serveren er i forhold til en annen på å laste avatarer? Det er jo snakk om 3-4k filer her. Ikke 100MB filer.

En annen ting er *hvordan* man skal lete etter raske servere.

Det er jo ikke sånn at man bare finner servere på nettet å laste opp ting til.

Det er hos ISP'er det.

Det blir bare en evig krangel om hvilken ISP som er "best", og blablabla og masse offtopic dilldall. Hvem bestemmer hva som er raskt nok? Tull.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...