Insomniac Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Har en 21" skjerm her nå der jeg får fargefeil (dårlige farger osv) i hjørnene. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg vil gjerne vite dette sikkert og kjøre målrettet sak mot forhandleren for å få de oppfylt. Det må jeg nemlig dersom jeg skal komme noen som helst vei Forhandleren er nemlig *grøss* Itbutikken. Er det ikke slik nå at man kan kreve å få nytt produkt istedet for reperasjon av det gamle? Dette stemmer sant? Så en sak på FBI da dette ble nevnt. Hvor lang tid har de lov til å bruke på denne prosedyren, og hva kan jeg kreve dersom de (etter all sannsynlighet - ettersom det er itbutikken) ikke overholder fristene? Jeg ønsker egentlig ikke å beholde denne skjermen lengre, da den er for stor der jeg har den nå. Hva må til for at jeg kan heve kjøpet? På forhånd takk Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vel, aller først: Hvor lenge har du hatt skjermen? Jeg regner med at du har kjøpt den på nett, og da gjelder angrefristen på 14 dager. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Jeg har hatt skjermen i snart halvannet år. Kjøpt på nett ja. Endret 15. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
Truman Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 På retursaker er det vanlig med innbytte. Dette vil si at du tar kontakt med de som reparerer den aktuelle skjermtypen. Så sender de deg en reparert skjerm i posten. Vedlagt er det frankeringspapirer som du klistrer på skjermen din, og sender i posten. Dersom de ikke finner feil på skjermen din, må du betale for testing og porto og sånt tror jeg.. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Men jeg er ikke interessert i innbytteordningen. Jeg ønsker ikke å få en brukt skjerm jeg vet det har vært noe i veien med før, og der jeg ikke har kontroll over evt. småstriper ol. Jeg er interessert i flunka ny skjerm eller pengene tilbake. Endret 15. mars 2004 av Insomniac Lenke til kommentar
joebush Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Du får nok ikke heve kjøpe, da dette forutsetter at det ikke er mulig å få erstatning og at de ikke klarer å reparere skjermen. Så vidt jeg har forstått kan du forlange at skjermen byttes, men dersom det er upraktisk for dem å få tak i en erstatning har de rett til å få reparert skjermen om det er mulig. En liten ting...du sier at det er farger i hjørnene. Dette høres ikke ut som en defekt i selve skjermen, men at skjermen har blitt påvirket av magnetiske felt. F.eks fra høytalere som ikke er shielded og stod for nært skjermen. Da kan det fort hende at du får regning istedenfor skjerm. Endret 15. mars 2004 av joebush Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå