PoW Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg har et par filmer som er tatt med et Nikon Coolpix digital kamera. Disse filmene kan ikke åpnes i Media player. De må åpnes i Quick time. Jeg er ikke helt sikker men jeg tror filnavnet er .mov Jeg har prøvd å redigere disse filmen i Pinnacle, men det går ikke pga filtypen.. Noen som vet om noen programmer som kan konvertere disse til f.eks. mpeg format? btw: har prøvd TMPGEnc... Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg har konvertert .mov-filer i Premiere slik at de kunne redigeres i Pinnacle, men det er kanskje ikke verdt å kjøpe Premiere kun for det... Lenke til kommentar
PoW Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg har premiere jeg..... Thx Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Et lite søk på google ("mov to avi converter") gir resultater; http://www.winmpg.com/mov-converter.html Det programmet er helt greit, jeg har ihvertfall brukt det selv med bra resultat. ...riktignok med .mov-filer fra Olympus-kamera; jeg visste ikke at det fantes flere typer .mov-filer. Uansett, prøv WinMPG om du ikke har gjort det. Endret 15. mars 2004 av anderfo Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 MOV-filene som lages av enkelte digitalkameraer er ikke helt som andre MOV-filer, uten at jeg aner hva som er forskjellen. Jeg hadde også problemer med MOV fra Nikon Coolpix som ikke lot seg redigere i programmer som kunne redigere andre MOV-filer, men siden jeg har Quicktime i Pro-versjon, kunne jeg bruke den til å konvertere Coolpix-MOV til vanlig MOV. Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Jeg har konvertert mov til avi, men da pleier filmen å bli hakkete for en eller annen grunn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå