supermannen87 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hei!! Jeg har et Abit AN7 Hovedkort Socket A, SATA, µGuru hovedkort med en AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton cpu. med 640 mb ddr ram. fsb står på 167 og multi.(ett eller annet) 11,5 v core husker jeg ikke...Men alt er som de skal være orginalt. Jeg har opptimal kjøling så d suser. Er det noen som har ideer om hva jeg skal stille på og hvor mye??? Lenke til kommentar
Oseantic Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 jeg vet ikke noe særlig mye om amd,men vet ialfal at det er ingen fasit på hvor høyt man kan klokke Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 jeg vet ikke noe særlig mye om amd,men vet ialfal at det er ingen fasit på hvor høyt man kan klokke Du får nok bare prøve deg fram. Pass på temperatur og sjekk om den er stabil osv osv ... Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 er FSB vcore eller muliplyer man skal stille på? Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 er d noen ideer på hvilke av dem jeg skal prøve meg fram på??? Er det slik at du ikke skal røre vcore? Jeg stilte FSB på 188 men under oppstart hylte CPU alarmen i 3 sek...noe den gjorde under vær eneste oppstart....Så jeg satt FSB til orinal posisjon og alt ble som normalt..... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Skal du øke ytelsen på hele systemet tar du FSB. Om du kan flytte på multiplier så er det bare cpuen (anbefales om du ikke har ram som går på 400mhz om du skal klokke opp til XP3200+ hastighet). Vcore bør du ikke røre inntil videre. Sjekk først hvor langt du kommer med FSB\Multiplier før det blir ustabilt. Stabilitet kan du sjekke med Prime95 http://www.mersenne.org/freesoft.htm Lenke til kommentar
EDB Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Still FSB opp 10 og 10 til det blir ustabilt/henger seg. Da stiller du den 1 og 1 ned igjen til det blir 'bra'. Åssen står det til med kjølinga? Idle og full load temp? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ikke 10 og 10. Det er litt for mye mener nå jeg. Prøv med 10 først, så ned til 2-5 Lenke til kommentar
O_neal Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg sitter på en p4 2.4 med ABIT BH7. Har bestilt kjølepasta, ny cpu kjøleribbe og vifte + chipsett kobbertibbe som skal brukes til klokkegeneratoren. Jeg lurer på det samme som supermannen87. Skal jeg begynne med å BARE stille på fsb til den blir "utstabil" under oppstart også stille den nedover til den blir "stabil"? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Sett spenningen til 1,8-1,9 (hvis du tør kan du prøve høyere) og prøv å nå 200MHz FSB (ikke sikker på om det går med XP2600+. Med µGuru går klokkingen mye raskere siden du kan gjøre det i windows uten å reboote hele tiden. Kan du presisere: "optimal kjøling som det suser etter". Prøv "CPU-Warming" i CPU Stability Test mellom hver "klokking". Vil anbefale steg på 5MHz av gangen. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Med µGuru går klokkingen mye raskere siden du kan gjøre det i windows uten å reboote hele tiden. Jeg har innstallert dette programmet......Temoen på CPU gåt aldri over 25 grader når jeg belaster CPU for fult. Temp i kabinett er aldri over 22 grader. Har montert ei svær kobberkjøleribbe som skal takle mye varme. Så tempen trenger jeg ikke å tenke på med det første....Så du regner med at det er trygt å øke vcore litt??? Og multiplier kan jeg også øke? Jeg satt FSB på 188 da startet cpu alarmen i 3 sekunder under oppstart, og jeg fikk blå skjerm mens jeg spilte BF. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Da vil jeg tro det er noe galt med temperaturmålingen din. 25'C på CPU er usansynlig lavt. Les nybegynner-guidene på overklokking.no så du skjønner fremgangsmåten. Deretter klokker du opp etter de prinsippene der. (og som er forklart i korte trekk i denne tråden her) Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 Det stod vertfall inne på biosen og på µGuru inne i windows. Jeg har lest gjennom overklokkingsguiden men det står ikke sp mye om barton prosessorene. De skulle skrive mere om de senere. Men jeg får takke for hjelpen hittil, og så får jeg bare prøve meg fram med det jeg har lest. Jeg husker ikke hva den kobberkjølerillen jeg kjøpte heter.....men det var et monsterverk av en kjøler, med ei vanvittig vifte oppå. Men men... Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 jeg klarer fint 200*11 med 1,65 vcore Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Med µGuru går klokkingen mye raskere siden du kan gjøre det i windows uten å reboote hele tiden. Jeg har innstallert dette programmet......Temoen på CPU gåt aldri over 25 grader når jeg belaster CPU for fult. Temp i kabinett er aldri over 22 grader. Har montert ei svær kobberkjøleribbe som skal takle mye varme. Så tempen trenger jeg ikke å tenke på med det første....Så du regner med at det er trygt å øke vcore litt???Og multiplier kan jeg også øke? Jeg satt FSB på 188 da startet cpu alarmen i 3 sekunder under oppstart, og jeg fikk blå skjerm mens jeg spilte BF. Hvor kan man laste ned dette programmet..µGuru Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 http://www.google.com/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Hvor kan man laste ned dette programmet..µGuru uGuru er en brikke som er montert på hovedkortet og ikke et program. Du må altså kjøpe deg et hovedkort med denne brikka på for å kunne bruke det. Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 FSB 170 MHz Multiplier X 11,5 AGP frequency 66 MHz CPU FSB / DRAM ratio står på auto,,,kan velge mellom 3/3, 3/4 3/5, 3/6 - 6/3, 6/4 osv. CPU interface enabled eller diabled? CPU core voltage 1,656v DDR SDRAM voltage 2,65v NB core voltage 1,60v AGP voltage 1,55v det er infoen som jeg får fra BIOSEN.....har prøvd å forandre multiplier, men han vil ikke registrere det når jeg starter om. Når jeg trykker på multiplier kan jeg velga fr X5 opp til X18, jeg trykker på X12, me han vil ikke lagre endringene verken opp eller ned. Det er til og med nFORCE 400 brikke på hovedkortet, noe som jeg leste skulle avverge problemet med multipliern... Så er det noen som har ideer om hva jeg skal sette de enkelte komponentene på? Lenke til kommentar
supermannen87 Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 her er en link tel kjøleribben som er montert. http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet614.htm i tillegg har jeg 1 120 x 120 mm vifte + 80 x 80 mm vifte som pøser inn luft i kabinettet, og strømforsyningen suger ut. Er det normalt at CPU ligger på 35 grader da? Det sier bios nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå