Gå til innhold

Hvordan får jeg farge på tv'en?

asist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, skjønner ikke tven din svideo signal så blir det svart/hvitt. Det samme skjer hvis du kjører ntsc istedenfor pal, men du sier du har forsøkt pal b og g så da er forhåpentligvis det problemet ute av verdenen. Har du to scart innganger på tven din bør du forsøke den andre inngangen. Det er ganske vanlig at kun en av scart inngangene skjønner svideo signal.

Lenke til kommentar
Vel, skjønner ikke tven din svideo signal så blir det svart/hvitt. Det samme skjer hvis du kjører ntsc istedenfor pal, men du sier du har forsøkt pal b og g så da er forhåpentligvis det problemet ute av verdenen. Har du to scart innganger på tven din bør du forsøke den andre inngangen. Det er ganske vanlig at kun en av scart inngangene skjønner svideo signal.

HAr prøvd NTSC, alle de tre scart inngangene.. Jeg formaterte nettopp maskinen, men før det funket det på samme måte med farger da. Takk for tilbakemelding forresten... Har forøvrig den nyeste driveren også.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Det der med farger/ikke farger med s-video er et mysterium for meg.

Flere ganger etter jeg har installert nye Catalyst-driver blir det svart/hvitt.

Prøvde å justere på alt mulig (alle PAL/NTSC-modene), fikk ikke til.

Så la jeg inn en eldre catalyst-driver, og vips var fargene der igjen.

Nå har jeg Catalyst 4.3, og der er det også farger. Nå får jeg i tillegg sett DVD-bilde på både monitoren og TV'n, det kunne jeg ikke før. Da var det enten monitor eller TV. Snodig. Slår bare av monitoren uansett, ekkelt å ha bildet i sidesynet hele tida når man ser film på TV'n.

Den setter seg automatisk til PAL B, og da har hvertfall jeg farger (nå), så det er vel den vanlige norske standarden.

Har btw TV med egen S-video inngang i fronten, slipper ekstra SCART-overgang+kabelen trenger ikke være så lang :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

har du husket å kjøpe farge-tv? :wow:

Jeg hadde engang et liknende problem med en DVD-spiller... men da viste det seg at jeg hadde valgt feil kanal på tvn og fikk dermed kun sort hvitt.

(dette er sikkert ikke svaret siden løsningen er så enkel, men alle kan ha glemt noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...