phax Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 hei prøver å få tv-ut til funke på en compaq evo n800c med radeon 7500 mobilt skjermkort.. har tidligere brukt to skjermer og det funka helt smertefritt, men når jeg nå koblet tv'n til svcd utgangen fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle gå frem for og få bilde. trodde tv'n da ville fungere som skjerm nr to, men det gjor den da tydligvis ikke.. noen som har peiling? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 http://h200002.www2.hp.com/bc/docs/support...002_rev1_us.pdf Audio and video > connecting a video device > connecting the video Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 takker, ser ut til at det var det her jeg trengte! Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 ok, nå har jeg fått bilde på tv'n, men bare sort/hvitt skurr... så er vel ntfs trøbbel regner jeg med. prøver og finne ut hvordan jeg kan skifte til pal innstillinger, men det var ikke så lett. i den linken står det at jeg skal åpne ati displayet for å gjøre dette, problemet er bare at jeg ikke har dette! har prøvd pg laste ned nyeste drivere fra compaq sine sider, men får ikke opp noe ati display noen plass. dette skulle normalt både ha ligget i system tray og under display properties.. på ati sine sider står det bare at jeg må henvende meg til pc produsentens sider.. irriterende! Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 ok en liten oppdatering, (beklager all bumpinga..) lasta ned den nyeste ati catalyst drivern 4,3. og innstallerte bare kontroll panel delen, ettersom disse driverne ikke funker på mitt skjermkort. da fikk jeg mulighet til og velge pal format! så nå er jeg kvitt skurringa, men får fortsatt bare svart/hvitt bilde.. skjønner bare ikke hva som er galt nå..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Et kjapt søk på forumet, som vanligvis virker, ga : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=61160&hl= Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 jøss der funka det gitt! hadde mine tvil, men prøvde nå og åpne scart adapteren likevel. først bytta jeg plass med pin 15 og pin 20, men da fikk jeg ikke noe bilde. men så skjønnte jeg at jeg faktisk skulle ta bort pin 15 og koble den sammen med pin 20, og voila, farger! men så lurer jeg hvorfor i all verden er det sånn? må jo være en grunn til at scart adapteren er byggd slik den er... merkelig verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå