Gå til innhold

Problemer med forskjellige tegnsett

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg har en webside der jeg bruker rss-feeds til å få opp nyheter. Så fant jeg en søkemotor på nette som kunne søke gjennom mine rss-filer etter bestemte ord. Noe som gjør at jeg kan ha ett bestemt tema f.eks.

Problemet er at min side er kodet i tegnsett iso-8859-1 og den rss-fila jeg henter fra søke motoren er kodet i tegnsett utf-8. Noe som gjør at æøå ikke vises rett.

Jeg får ikke endret tegnsettet på rss-fila fra søkemotoren, så da står jeg med ihvertfall ett alternativ: endre tegnsettet på hele siden min til utf-8, men det er mye jobb...

finnes det noe annet alternativ?

jeg kjører apache 1.38 med følgende moduler:

mod_ssl, mod_frontpage, mod_php4, mod_throttle, mod_setenvif, mod_so, mod_unique_id, mod_example, mod_usertrack, mod_headers, mod_expires, mod_cern_meta, mod_proxy, mod_auth_digest, mod_digest, mod_auth_db, mod_auth_dbm, mod_auth_anon, mod_auth, mod_access, mod_rewrite, mod_alias, mod_userdir, mod_speling, mod_actions, mod_imap, mod_asis, mod_cgi, mod_dir, mod_autoindex, mod_include, mod_info, mod_status, mod_negotiation, mod_mime, mod_mime_magic, mod_log_referer, mod_log_agent, mod_log_config, mod_define, mod_env, mod_vhost_alias, mod_mmap_static, http_core

php4 konfigurert med følgende instillinger:

./configure' '--with-apxs=/hsphere/shared/apache/bin/apxs' '--with-zlib-dir' '--with-jpeg-dir' '--with-png-dir' '--with-gd' '--with-mysql=/usr/local' '--with-gettext' '--disable-debug' '--enable-versioning' '--enable-sockets' '--enable-track-vars' '--with-imap=/hsphere/shared' '--with-pgsql=/usr/local' '--enable-ftp' '--localstatedir=/var/hsphere/php' '--with-freetype-dir=/usr/local/' '--with-zlib' '--with-bz2' '--with-openssl=/usr/local/' '--enable-calendar' '--with-zip'

mysql 3.23.54

Håper noen har noen gode råd å gi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...