eldaron Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Har lagt inn ett innlegg under Generell/annen programmering Denne tråden kan legges død! Hei... Jeg har en webside der jeg bruker rss-feeds til å få opp nyheter. Så fant jeg en søkemotor på nette som kunne søke gjennom mine rss-filer etter bestemte ord. Noe som gjør at jeg kan ha ett bestemt tema f.eks. Problemet er at min side er kodet i iso-8859-1 og den rss-fila jeg henter fra søke motoren er kodet i utf-8. Noe som gjør at æøå ikke vises rett. Jeg får ikke endret kodingen på rss-fila fra søkemotoren, så da står jeg med ihvertfall ett alternativ: kode hele siden min i utf-8, men det er mye jobb... finnes det noe annet alternativ? jeg kjører apache 1.38 med følgende moduler: mod_ssl, mod_frontpage, mod_php4, mod_throttle, mod_setenvif, mod_so, mod_unique_id, mod_example, mod_usertrack, mod_headers, mod_expires, mod_cern_meta, mod_proxy, mod_auth_digest, mod_digest, mod_auth_db, mod_auth_dbm, mod_auth_anon, mod_auth, mod_access, mod_rewrite, mod_alias, mod_userdir, mod_speling, mod_actions, mod_imap, mod_asis, mod_cgi, mod_dir, mod_autoindex, mod_include, mod_info, mod_status, mod_negotiation, mod_mime, mod_mime_magic, mod_log_referer, mod_log_agent, mod_log_config, mod_define, mod_env, mod_vhost_alias, mod_mmap_static, http_core php4 konfigurert med følgende instillinger: ./configure' '--with-apxs=/hsphere/shared/apache/bin/apxs' '--with-zlib-dir' '--with-jpeg-dir' '--with-png-dir' '--with-gd' '--with-mysql=/usr/local' '--with-gettext' '--disable-debug' '--enable-versioning' '--enable-sockets' '--enable-track-vars' '--with-imap=/hsphere/shared' '--with-pgsql=/usr/local' '--enable-ftp' '--localstatedir=/var/hsphere/php' '--with-freetype-dir=/usr/local/' '--with-zlib' '--with-bz2' '--with-openssl=/usr/local/' '--enable-calendar' '--with-zip' mysql 3.23.54 Håper noen har noen gode råd å gi Endret 15. mars 2004 av eldaron Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Hadde det ikke vært lettere å få svar på en av kode-avdelingene..? Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 er ikke kodesett html da? Lenke til kommentar
eldaron Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Kanskje det.... er det mulig å flytte innlegget??? er ny her.... Lenke til kommentar
eldaron Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 formulerte meg litt feil.... det skal være tegnsett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå