Gå til innhold

Hvilken av disse to Zalman-viftene er best?


Svar

Anbefalte innlegg

denne:??

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ACU

eller denne:??

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ALCU

 

Hva er forskjellen på disse, bortsett fra matrialet de er laget i?? Og hva slags kjøleforskjeller er det på kobber og aluminium??

 

##Topic endret av moderator - vennligst la oss slippe å gjøre dette igjen ;) - Blib##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok ja så lenge det går på P4 CUp så. :yes:

 

Har egentlig snust mest på denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ALCU

da vekta ikke er alt for mye :thumbs:

 

Hva slags viftestyring annbefaller du??

Er det noe problem å koble de viftene/kjølerene som er nevnt i denne tråden på andre viftestyringer en de som følger med??

 

Humm når jeg ser etter så veier jo den som du nevner innenfor det annbefalte også. min feil :blush:

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Anbefaler denne, bruker den selv og er kjempefornøyd.

Og nei, det er ikke vanskelig å koble viftene på andre viftestyringer, er standard plugg på alle viftene såvidt jeg vet.

 

Just plug and play :thumbup:

 

Tror nok du blir fornøyd med den kjøleren, bare husk å sjekk at den passer på HK ditt for den er GANSKE stor :yes:

Endret av phsyco
Lenke til kommentar

Da må du nesten se hvor mange watt hver vifte trekker og så se på hvor mange watt viftestyringen kan gi på hver enkelt utgang.

 

Regner med at du mener paralellkobling btw. Jeg har på min brukt en sånn splitter fra 3dfxcool og satt på to Papst vifter på den ene utgangen.

Lenke til kommentar
Denne er nok best siden den er laget av kun kobber, kobber leder varme bedre enn aluminium såvidt jeg kan huske ;)

Mååå bare pirke litt. Kobber tar opp varme best av de to, men aliminium leder varme bort bedre. ;)

Jeg ville likevell gått for den rene kobberkjøleren.

Den viftestyringen som du postet psycho kjenner jeg flere som har og alle er stort stor fornøyde. Eneste med den er at den har en litt "uvant" oppstartslyd. Jeg freaket hvertfall første gang jeg hørte den.

Lenke til kommentar
Du kan selfølgelig flytte litt på kabinettet, men vær forsiktig! Det er ikke særlig kult at du ryker festene, eller værste fall moser CPU. Men jeg har selv flyttet litt på kassen, og det går helt fint.

Ryker festene? Den er jo festa med gjennomgående skruer i hovedkortet... :dontgetit:

Da må vel hovedkortet knekke først...? :ermm:

 

EDIT:Ooops,så ikke at det var P4,det er sokket A som har gjennomgående fester :blush:

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar
Du kan selfølgelig flytte litt på kabinettet, men vær forsiktig! Det er ikke særlig kult at du ryker festene, eller værste fall moser CPU. Men jeg har selv flyttet litt på kassen, og det går helt fint.

Ryker festene? Den er jo festa med gjennomgående skruer i hovedkortet... :dontgetit:

Da må vel hovedkortet knekke først...? :ermm:

 

EDIT:Ooops,så ikke at det var P4,det er sokket A som har gjennomgående fester :blush:

Sist jeg sjekket så var det da virkelig Socket A som brukte klips (finnes unntak da) og Socket 478 som brukte de 4 hullene rundt socket (eller festebracketen fra fabrikk som boxed kjølerene bruker)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

hummm ikke lett dette, men jeg tor jeg vill gå for http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000ALCU]denne[/url] , så slipper jeg å tenke på at det skal ryke da den ikke er festet igjennom hk.

 

Hvordan finner jeg på en enkel måte ut hvor manhe W viftene trekker??

Blander altid sammen paralell og seiekobling :blush:

 

De viftene jeg har er de vanlige som følgte med kassa.

 

igjenn takk til dere alle

 

PS er det så stor forskjell mellom kobber og aliminuum i praksis??

Forstår at det kan ha noe å si hvist man overklokker, men det har ikke jeg tenkt til.

Lenke til kommentar
Du kan selfølgelig flytte litt på kabinettet, men vær forsiktig! Det er ikke særlig kult at du ryker festene, eller værste fall moser CPU. Men jeg har selv flyttet litt på kassen, og det går helt fint.

Ryker festene? Den er jo festa med gjennomgående skruer i hovedkortet... :dontgetit:

Da må vel hovedkortet knekke først...? :ermm:

 

EDIT:Ooops,så ikke at det var P4,det er sokket A som har gjennomgående fester :blush:

Sist jeg sjekket så var det da virkelig Socket A som brukte klips (finnes unntak da) og Socket 478 som brukte de 4 hullene rundt socket (eller festebracketen fra fabrikk som boxed kjølerene bruker)

:yes:

Lenke til kommentar
Sist jeg sjekket så var det da virkelig Socket A som brukte klips (finnes unntak da) og Socket 478 som brukte de 4 hullene rundt socket (eller festebracketen fra fabrikk som boxed kjølerene bruker)

Du får ikke festet CNPS7000 cu/alcu til sokket A kort...

Må være CNPS7000A cu/alcu,og den kan BARE festes med gjennomgående skruer!

Bruker IKKE festeørene rundt sokket

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...