Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og IP

Anbefalte innlegg

Ser det er fler som spør seg dette spørsmålet her, men kan ikke se noen svar. Kanskje det er fordi de har formulert seg litt utydelig. Vel, her er mitt forsøk:

Jeg bruker en router fra Linksys. Det er 3 PC'r tilkoblet denne routeren. Men, når jeg skal hoste spill, så finner ingen meg, dvs. når det går gjennom internett, på LAN er det ikke noe problem.

Er ingen ekspert på dette, men regner med at det er kun EN ip som går ut til internett, og vi andre bruker de "frie ip-adresser" oss imellom. Men vil dette si, at vi 3 som deler denne ADSL-linja, ikke kan hoste spill? Mener å huske at det har gått greit å joine andre, selv om vi da var 2 stykker som delte ADSL-linja.

Er der noen enkle svar på dette?

BTW: 2 av PC'ene er tilkoblet med kabel, mens den tredje sitter 8 etasjer under meg med trådløst... (hehe, jepp, det går det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mye stress, fant jeg ut av det:

Battlefield 1942 uses the following port(s):

14567 (UDP) Only required port

If you want your server to be listed on Gamespy:

14690 (UDP)

22000 (UDP) (only for LAN games)

23000-23009 (UDP)

27900 (UDP) (Gamespy Master Server UDP Heartbeat)

28900 (TCP) (Gamespy Master Server List Request)

Lenke til kommentar

Hvordan ISP har du? (dvs Telenor, NGT ect.)

Dersom du har NGT, med en Netopia router, så må du redirecte serverportene til deg, dvs din lokale adresse. Dette må du gjøre med TelNet, og dersom du ikke vet hvordan det gjøres, kan jeg sikkert skrive en walkthrough når jeg kommer hjem, om ingen andre gjør det før meg.

Lenke til kommentar
Hvordan ISP har du? (dvs Telenor, NGT ect.)

Dersom du har NGT, med en Netopia router, så må du redirecte serverportene til deg, dvs din lokale adresse. Dette må du gjøre med TelNet, og dersom du ikke vet hvordan det gjøres, kan jeg sikkert skrive en walkthrough når jeg kommer hjem, om ingen andre gjør det før meg.

Samma her jeg får ikke hosta Cs game over internett!

Jeg har nextgentel internett har Netopia 3351 Ruter?

Trenger hjelp Ad meg på msn [email protected] eller send meg en mail!

jeg må få fiksa det asså! Har ringt nextgantel de sa de skulle sende meg en epost der det sto det hvordan de fiksa det! men den kom jo aldri!

så trenger din hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...