Gå til innhold

Hjelp til cpu vifte asap!


Anbefalte innlegg

Jeg har startet prosjekt med å få vekk bråket fra pcn min. I utgangspunktet skulle det bli stille siden jeg kjøpte noisecontrol kabbis med støydemping og en enermax psu med to 120 mm vifter med temp.styring. Etter å ha installert cpu og skjermkort pluss ekstra kabb.vifter kom bråket... har nå montert zalman heatpipe på radeonkortet og oppgradert til MCX462V kjøler med 92 mm vifte. Det som er så plagsomt at den papst vifta jeg kjøpte hadde bare en rød og en svart ledning og dermed ikke kan bli styrt med den innebygde temp.kontrollen på abit nf7 sv2.0.

Det jeg håper på at dere kan hjelpe meg med er å plukke en god men stille vifte til meg som fungerer med den kontrollen. Har digital doc på alle andre vifter men den kan jo ikke styre hastighet og jeg vil ikke koble den til slik at den skrur av cpu vifta når det blir kjølig nok...! Gidder ikke å ha reohbus eller noe slikt så jeg må inn i kabb å skru når jeg skal spille å slikt... tenkte også å sette på en overgang så jeg får brukt 120 mm vifte. lurer da å få hjelp til en stille vifte som fungerer med kontrolleren eller er generelt stille. trenger litt god kjøling siden min xp2200+ genererer litt varme på 1.8v 11x200..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, jeg mener med stor sikkerhet at hk overstyrer den temperaturkontrolleren... Jeg samkjører temperaturkontroller og rheobus på cpu-vifte nå. Har Termaltake Volcano 11+ og Vantec Nexus viftekontroller. Funker utmerket. Bare la vifte stå på fullt (12v), så fungerer den akkurat som ei vanlig vifte uten kontroller.

Lenke til kommentar

Kjempegreier! Da kjøper jeg den!! Enermax vifter er jo både stille og solide.

Takk for hjelpen

 

Noen som foresten vet om hvor jeg får kjøpt slik teip som jeg kan bruke til å feste kjøleribber på minnebrikkene på grafikkkortet mitt? kan vel bruke termisk lim også men jeg leser på microplex at det er veldig vanskelig å fjerne det igjen.

Skulle også hatt nye Artic silver 5

Endret av hondapower
Lenke til kommentar

He he jo det var slik teip ja . Men jeg gidder ikke kjøpe slike bare for tapens skyld. har bestilt artic silver termal compound fra microplex nå sammen med vifte og artic silver termal paste 5. Nå skal det mekkes pc igjen! Satt 4 timer for å installere zalman heatpipe på grafikkkortet mitt. det var ikke så enkelt som det så ut til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...