Gå til innhold

Steam bruker harddisken konstant

Anbefalte innlegg

Siden half-life er det eneste spillet jeg har cd-key til, er jeg desverre tvunget til å spille dette spillet, som steam har kjørt ned i grøften og ødelagt, samtidig som de gjør et forsøk på å redusere maskinen min sin effektivitet.

Problemene er at Steam av en eller annen helt utrolig grunn absolutt må kjøres i tray, og har ingen valg som gjør at det avsluttes når jeg lukker half-life. Det mest irriterende er imidlertid at det pokkers programmet bruker harddisken min konstant når det ligger der og lurer i tray'et! (ja, selv om INGEN spill er i gang). Det er ikke snakk om voldsom harddisk aktivitet, men litt "småknatring" ganske konstant.

Noen som vet hva som er årsaken?

Jammen har de ikke nå begynt å sende meg pop-up reklame (til og med en gang jeg spilte!) av nye spill de prøver å selge!

(og er det noen som vet om det er noen butikker som selger quake3, battlefield eller call of duty billig? Billig = 100-200kr)

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen valg om å avslutte?

Du har altså ikke denne muligheten?

steamexit.JPG

Taskmanager - Processes - Steam.exe - End process da?

Nå vet jo ikke jeg hvilket OS du har, men men.

Reklame har jeg aldri fått, men Steam kjører konstant med 10 MB0 minne (akkurat nå).

Når det gjelder de andre spillene, har jeg ingen anelse.

Har ikke sett de i noen butikker (f.eks. elkjøp), men har ikke sett etter spill heller. ;)

Lenke til kommentar

jeg veit årsaken:

når du skal slå av maskinen, sørg for å avslutte Steam manuelt, slik som Zalo viser screenshot av. Dette fordi Steam vil prøve å sjekke fil integriteten ved oppstart hvis det har stått på når du skrur av maskinen. Det er jævlig irriterende, men man må bare leve med å huske å skru av steam selv før man trykker alt+F4 for kvelden ;)

tror det skal gå 3 ganger før denne feil sjekkingnen skjer, men ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg vite det? :p

Maskinen min står på hver eneste natt, når det er noen hjemme.

Men uptime er bare på 4 dager vanligvis, fordi jeg må ta rs når jeg legger inn masse nye ting.

Ooops, jeg og den off topic'en.

Uansett, lykke til da. ;)

Lenke til kommentar

Jo, den muligheten har jeg, og er tvunget til å gjøre det manuelt hver gang. Men det jeg skrev var "ingen valg som gjør at det avsluttes når jeg lukker half-life. Altså, etthvert seriøst program har innstillinger hvor du kan velge at programmet ikke skal kjøre i bakgrunnen/tray.

zalo: Jeg skrur heller aldri av maskinen min. Bruker standby om natten, så jeg vet ikke helt hva du mener med "sjekke fil integriteten ved oppstart". Den "scanner" disken min (forsiktig) etter at jeg har spilt også. Jeg har skrudd av alternativet som gjør at programmet starter automatisk når jeg starter windows.

Det jeg egentlig lurt på var:

- Er det mulig å få steam til å automatisk avslutte når jeg avslutter spillet?

- Hvorfor bruker steam harddisken min hele tiden mens den kjører i bakgrunnen? (av ren nysgjerrighet).

Takk for svarene! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jo, den muligheten har jeg, og er tvunget til å gjøre det manuelt hver gang. Men det jeg skrev var "ingen valg som gjør at det avsluttes når jeg lukker half-life. Altså, etthvert seriøst program har innstillinger hvor du kan velge at programmet ikke skal kjøre i bakgrunnen/tray.

zalo: Jeg skrur heller aldri av maskinen min. Bruker standby om natten, så jeg vet ikke helt hva du mener med "sjekke fil integriteten ved oppstart". Den "scanner" disken min (forsiktig) etter at jeg har spilt også. Jeg har skrudd av alternativet som gjør at programmet starter automatisk når jeg starter windows.

Det jeg egentlig lurt på var:

- Er det mulig å få steam til å automatisk avslutte når jeg avslutter spillet?

- Hvorfor bruker steam harddisken min hele tiden mens den kjører i bakgrunnen? (av ren nysgjerrighet).

Takk for svarene! :thumbup:

Steam tar opp mye system minne sånn er det , og grunnen til at steam ikke lukker seg når du har spilt halflife er at steam inneholder FLERE SPILL enn halflife og fungerer akkurat som gamespy etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...