Rufati Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Først: Kjære admin som måtte lese dette og tolke det som en feilpost(Noe som skjer med hver 2. post???). Ikke lag bull.. Trenger hjelp her.. Problem: Får ikke koblet til internett med min datamaskin. Den kjører XP, og har ISDN som oppkoblingsmetode. Problemet er pussig: -Jeg får koblet til internett, men det kobler seg ned etter 5 min, og jeg kommer meg ikke online igjen før tidligst neste dag, i like mange 5 minutter. -på oppgave behandling ser at det kjøres 5-6 scvhost.exe (lr noe..) -Avslutter jeg disse får jeg den klassiske "Blaster" shutdown precedure tingen, som gir meg ca 1 min på å gjøre noe fornuftig. -Jeg får ikke "blaster" shutdown hvis jeg ikke kødder med "svchost.exe" .. Dette ligner på blaster, men blaster rem.tool finner ingenting(og, ja, der er ut2date). Sitter på den sugge 98 maskina som ingenting kan knekke nå, og lurer på om det er et annet virus med samme symptomene? Klarte akkurat å få oppdatert norton, men full system scan fant ingenting... Heller ikke at jeg ropte til HD'n "FFS nå skjerper du deg ellers så blir det formatering!!" hjalp noe særlig.. så... Hjelp? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Vet ikke om dette hjelper deg,men kanskje verdt å prøve. http://www.windows.no/art.php?artikkelid=1120 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 fix windows sockets etter at man har hatt spyware: http://www.itc.virginia.edu/desktop/centra...D=127&nav=title Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Har tenkt på det. Men ettersom internett oppkoblingen på XP maskinen er heller kortvarig er nok ikke der løsningen til mine problemer. Prøver å sette opp denne 98 maskinen som gateway, men er vist ikke like enkelt som jeg trodde, virker som 98' maskina liker å ha internetten sin for selg selv Så innom symantec sine sider å så at det var så utrolig mange removal tools å finne, og ettersom blaster ligner mest men ikke funker er jeg noe forvirra.. Dog ei, gir meg ikke. HD'n får ikke flere advarsler nå.. Formaterer jævelen om den ikke er mycket snill bisk snart... Lenke til kommentar
TAS Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Du kan jo skru av Automatisk shutdown:My computer/properties/Advance/Settings på startup and recovery,huke bort automatically restart.Kanskje det hjelper det til å kjøre virus scan. Lenke til kommentar
Rufati Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Gode forslag her, men som nevnt er ikke problemet at maskinen slår seg av, det er at den ikke vil koble opp mot nett. Når jeg klarer det en sjelden gang, er jeg online i 5 minutter før den kobler seg av, og da er det lenge til jeg klarer å koble meg opp igjen.... Kjørte symantec sin blaster rem tool nå.. Den fant ikke virus, så det må være noe annet. 4-5 "Svchost.exe" er vel ikke normalt heller... Lukter ugler i pc'n her.. Nytt spm: Hvordan sette 98 som gateway? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Det er helt normalt med 4-5 svchost.exe har det selv.tror ikke feilen ligger der. Lenke til kommentar
MurderKing Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Grunnen til RPC feilen er ikke spyware eller virus. Selvsagt får du rpc feil når du dreper en svchost. Når det gjelder problemet ditt vet jeg ikke nok om situasjonen til å komme med noe nyttig. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 kan også sjekke dette.Controlpanel/administrative tools/computer management/event viewer/system.Se om du har noe errors der. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Jeg prøver et råd med å sjekke sikkerhet og personvern i IExplorer, velge standard på alt, også på fliken 'avansert'. WinXP har vel også noen restriksjoner på egenskaper for tilkoplingen, noe policy satt av administrator eller en hake som skal vekk ? ( jeg kjører Win2k ) Kunne vært interessant å kjøre Opera, men nedlastingen tar tid... Lenke til kommentar
Blib Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 (endret) Først: Kjære admin som måtte lese dette og tolke det som en feilpost(Noe som skjer med hver 2. post???). Ikke lag bull.. Trenger hjelp her.. Hva si svarte svingrende? "Ikke lag bull her"?? Posten din er da helt klart feilpostet og da SKAL den flyttes til rett kategori eller stenges. "Ikke lag bull her"? Hold deg innfor hva som er lov og tillatt så skal ikke vi blande oss, men ikke tro at du kan gjøre hva du vil så lenge du truer oss. Posten stenges og du kan selv få lov til å lage en ny post i rett kategori! Endret 15. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg