Gå til innhold

qtec 8080

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ha meg en ny mobil nå, og ser på qtec 8080 som en kandidat ved siden av 6230. Har noen spørsmål angående qtec:

1. Er den veldig stor i forhold til nokia 6230, eller er størrelsen grei nok?

2. Er det godt tastatur?

3. Er det mye bugs på den?

4. Får du "plastikk" feeling når du tar/ser på den?

5. Hva ville du valgt av qtec 8080 eller nokia 6230

Håper det er noen som tar seg tid til å svare, eventuellt dele noen erfaringer/inntrykk av telefonen :)

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Skal ha meg en ny mobil nå, og ser på qtec 8080 som en kandidat ved siden av 6230. Har noen spørsmål angående qtec:

1. Er den veldig stor i forhold til nokia 6230, eller er størrelsen grei nok?

2. Er det godt tastatur?

3. Er det mye bugs på den?

4. Får du "plastikk" feeling når du tar/ser på den?

5. Hva ville du valgt av qtec 8080 eller nokia 6230

Håper det er noen som tar seg tid til å svare, eventuellt dele noen erfaringer/inntrykk av telefonen :)

Mvh Jan Erik

har ikke prøvd den, men kan nok alikevel svare deg på noen av spørsmålene:

1; Den er nok endel større, men dette er pga mye større skjerm.

3; Den bygger på 7070, men med forbedringer. Dette betyr at den er kvitt barnesykdommene fra 7070 og har derfor mange ferre bugs, altså ikke noe særlig mange.

5; Ville helt klart valgt 8080 fremfor 6230. For meg er skjerm en viktig faktor ved valg av mobil, og det gjør 6230 utenkelig. Greit nok har den 65 tusen farger, men størrelsen er så liten at det blir bare tull. Med en fin å stor skjerm som 8080 (og sx1, 6600 med flere) blir det bra å se bilder, video og å bruke programmer.

Lenke til kommentar

Taletiden opgives til 2,5 - 3,5 timer og standbytiden til 65 - 90 timer.

Så batterilevetiden er ikke imponerende, men det er nu engang "prisen" for en så god og kraftig skærm m. m.

Og du kan jo sætte telefonen til at lade op, når du går i seng.

Så er den klar til brug, når du står op. :thumbs:

Lenke til kommentar
3; Den bygger på 7070, men med forbedringer. Dette betyr at den er kvitt barnesykdommene fra 7070 og har derfor mange ferre bugs, altså ikke noe særlig mange

Færre bugs? Neppe. Husker at det var en her som kvittet seg med sin 8080 etter å hatt den i en dag. Han syntes den var like ille som 7070. Sier litt mener jeg.

Lenke til kommentar
3; Den bygger på 7070, men med forbedringer. Dette betyr at den er kvitt barnesykdommene fra 7070 og har derfor mange ferre bugs, altså ikke noe særlig mange

Færre bugs? Neppe. Husker at det var en her som kvittet seg med sin 8080 etter å hatt den i en dag. Han syntes den var like ille som 7070. Sier litt mener jeg.

hvorfor tror du ikke er det er ferre bugs på 8080? synes du argumentet mitt virket feil?

det er da normalt at ting rettes opp, f.eks. fra p800 --> p900.

greit at en her på forumet har hatt feil med den, det betyr ikke alle.

Lenke til kommentar
men er det noen som vet om det er mye bugs med qtec'en? Og er det lett å oppgradere softwaren i mobilen?

Det er der vist ikke rigtig nogen, der ved, for telefonen er jo lige kommet ud.

Så jeg vil da foreslå, at du ser tiden an en måned eller to. :)

Det tror jeg altid er en god idé, når der kommer en ny telefon på markedet.

Hvis man styrter ud og køber telefonen, så snart den er kommet ud i butikkerne, er der altid en risiko for, at man køber "katten i sækken".

Edit: Tastefejl.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

hvorfor tror du ikke er det er ferre bugs på 8080? synes du argumentet mitt virket feil?

det er da normalt at ting rettes opp, f.eks. fra p800 --> p900.

greit at en her på forumet har hatt feil med den, det betyr ikke alle.

Kanskje fordi jeg har lest på forskjellige forum, ikke bare her? Ja.

Nei jeg tror ikke den har færre bugs.

Det er forresten ikke noe vanskelig å oppgradere telefonen. Bare følg instruksjonene så skal det gå bra. Regn med å lade mobilen hver eneste dag. Den har ganske crappy standby tid.

Lenke til kommentar

jau, det var en bra side det ja. Men uansett, dårlig batteritid eller ei, jeg kommer nok sannsynligvis til å kjøpe den når den kommer ut. ( dessuten har det kommet ny update til telefonen, noe som gjør at den holder 2-3 dager)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...