sTuK Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har kjøpt meg to seagate barracuda s-ata disker, og har nå koblet til disse. Disse virket fint som ekstra disker i xp, problemet kom først da jeg skulle kvitte meg med p-ata og bare bruke s-ata. Jeg får startet xp-installasjonen, lagt inn driver(Silicon Image Driver sii3112), partisjonert disken, og formatert. Får også lagt inn filene på disken, men når installasjonen må reboote pc'en blir lykken brutt. Maskinen booter ikke. Ser windows-katalogen når jeg booter med xp'en på den gamle p-ata. Har installert windows uten å ha p-ata tilkoblet, med cdrom og scsi boot device som boot. Onboard ATA device er Enabled og Onboard ATA Device First er satt til Yes. Noen som har dette hovedkortet eller har peiling på hva som kan være feil? Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Sett opp SCSI device før PATA. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Har selv dette kortet og bruker kun SATA Lenke til kommentar
sTuK Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 hvor skal jeg velge det? Lenke til kommentar
sTuK Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Må være noe annet... I boot-rekkefølgen står "Other Boot Device: SCSI Boot Device" først, så cd-rom ikke noe mer. Onboard ATA device er Enabled og Onboard ATA Device First er satt til Yes. Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 (endret) Du skal jo ikke ha onboard IDE device først i det hele tatt, så den settingen kan du jo prøve å disable... EDIT: oops, mente "onboard ATA device first" Endret 27. mars 2004 av jhsveli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå