Gå til innhold

Trenger noen tips

thagen

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å oppgradere litt for noen dager siden. Nå i det siste har jeg bare surfet litt rundt for å finne ut hva jeg skal kjøpe.

Har kommet fram til:

Chieftec DX-01B-D m/340w

Abit SD7-533

P4 1,6ghz NW

256 MB DDR PC2700 Apacer? Er ikke helt sikker på denne.

Har planer om å overklokke litt. Tror jeg kommer til å bruke boxed vifta som er med cpu'en, har hørt mye bra om den. Jeg lurer på om dere synes dette er et bra valg? Hvordan er støyen på Chieftec PSU'en, og på boxed vifta? Hva slags minne anbefaler dere?

Er en ting til jeg lurer på som kanskje kan virke litt dumt, men jeg har sett noen bilder av northwood cpu'en, og den virker helt flat. Hvordan er det egentlig når man skal smøre goop på den? Bør jeg bruke Arctic Silver III?

Håper noen gidder å svare på alt dette. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noe mer å legge til?

Lurer på et par ting til. Har sett litt på strømforsyninger, hvilken er best av Enermax og Chieftec? Støyer Enermax mindre eller?

Skal ha meg noen kabinett vifter også, har sett litt på de Titan viftene som blir solgt på microplex. De er på 25dB og de er ganske billige. Hvordan er disse viftene? Er kanskje litt mye støy, jeg vet ikke, men det er ihvertfall mindre enn det er på maskina mi nå. Cpu vifta er på 46dB! Tror nok jeg skal klare å overleve 25dB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...