dellus Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Fikk advarsel (en gang) etter at Catalyst 4.3 var installert: "Feil med grafikkbussen. Skjermdriveren har oppdaget inkompatibilitet med ditt system og kan ikke bruke akselerert grafisk gjengiving. Kontakt din PC leverandør for videre assistanse." Klarer ikke å starte noen spill, får feilmeldinger, feillogg. Ellers ser skjermbildet OK ut, men det ser ut til at skjermoppdateringen ikke er optimal. Skjermbildet henger litt og "bølger" når jeg scroller opp og ned på websider. System: Dell dim8100, P4 1,5Ghz, 384MB RAM, Intel 850 chipset (oppgradert BIOS (Dell)). Installert Intel chipset oppgradering. Fulgte instruksjonen til punkt og prikke ved installeringen av Catalyst 4.3. Det gamle kortet Radeon 9100 fungerte prikkfritt. Noen som har peiling? Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 14. mars 2004 Del Skrevet 14. mars 2004 Fungerte forrige driver? Prøv å avinnstaller og legg in 4.2 om du ikkje finner svar på FAQ eller meir svar her Du finner FAQ på ati eller connect3d. Lenke til kommentar
dellus Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Fikk samme feilmelding med forrige driver catalyst 4.2. Mer info: Har kjørt SiSoftSandra for video-system informasjon, og fikk bl.a. dette: Model: Radeon 9600 series Video Driver: Model: ATI2DRAG.DRV Version: 4.14.01.9138 Expected Windows Version: 0.1024 Driver Curve Capabilities: Svar No på 80% av egenskapene. Performance Tips: Tip 2221: Driver is not certified. SiSoftSandra Open GL informasjon: Version: 1.1.0 Video Acceleration: No Multi Texturing: No Performance Tips: OpenGL support may be required for 3D rendering applications or games. Install OpenGL. SiSoftSandra DirectX-info: Supports: Praktisk talt ingen ting! Performance Tips: Video card does not have 3D accelerated hardware. Consider upgrading. Det var det. Det var dårlig med 3D egenskapene her gitt! Lenke til kommentar
torsk Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 jeg fikk samme problemet når jeg monterte mitt kort. Prøvd alle mulige drivere og greier uten at det ble noe bedre. Tilsluttt formaterte jeg pc'en, og da fungerte alt bra. du kan jo prøve dette, hvis det allerede ikke er gjort. Lenke til kommentar
dellus Skrevet 15. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2004 Formaterte PC'n? La du inn operativsystemet på nytt? I så fall, finnes det en enkel måte uten måtte å ta en drøss med backuper og legge inn rubbel og bit av programvare etterpå? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 15. mars 2004 Del Skrevet 15. mars 2004 Ville kjørt med offisielle Dell drivere helt til det kommer nye offisielle Dell drivere. Kan være noe særegenhet her. Lenke til kommentar
torsk Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Formaterte PC'n? La du inn operativsystemet på nytt? I så fall, finnes det en enkel måte uten måtte å ta en drøss med backuper og legge inn rubbel og bit av programvare etterpå? ja. formaterte å la inn winxp på nytt. tok bakup og gjorde alt fra bunnen av. tar lang tid, men i mitt tilfelle funket det jo.. Lenke til kommentar
dellus Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Oppsummering: Jeg har nå saumfart flere forum (Community Forum på Dell, Connect3D support og her) og lagt inn problemstillingen. Jeg har fått svar på alle steder uten at problemet er løst. på Community Forum hos Dell har mange Radeon 9600xt installert på sine Dimension 8100 uten problemer (Radeon 9800 serien trenger ekstra strømforsyning). Jeg har: oppgradert BIOS Installert chipset oppgraderinger for i850 fra www.intel.com. Jeg har brukt Driver Cleaner etter fjerning av drivere. Fulgt alle tips og råd fra forumene når det gjelder driverinstalleringen. (Jeg har ikke installert OS på nytt, det er så bittert kanskje å oppleve samme problemet straks etterpå. Det blir absolutt siste utvei for meg). Når jeg installerer det gamle 9100 kortet fungerer alt prikkfritt. Jeg har nesten gitt opp. Endret 18. mars 2004 av dellus Lenke til kommentar
dellus Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Problemet med installeringa er løst!!!!! Avinstallerte Ati Control Panel, Ikke reboot Avinstallerte Ati Drivere Reboot i safe mode (F8) I safe mode fjerna alle Display Adapter på System-Enhetsbehandling Kjørte Driver Cleaner Rebboot Installerte standard VGA Reboot Installerte catalyst Reboot Installerte ATI kontrollpanel Takk for responsen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå